تکمیل ۴۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید تا ابتدای سال آینده

سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید گفت: در حال حاضر ۴۰ هزار واحد مسکونی در تعهد شرکت عمران شهرهای جدید است که این تعهدات در ابتدای سال آینده به طور کامل تکمیل و تحویل متقاضیان خواهد شد.

به گزارش خورنا علیرضا جعفری امروز یکشنبه سوم بهمن ماه گفت: با توجه به اینکه در سنوات گذشته کندی در حوزه اجرای تعهدات مسکن مهر رخ داد و از سوی دیگر متقاضیان مسکن مهر بعضا مشکلات و نارضایتی‌هایی داشتند و برخی از واحدها نیز باقی مانده است لذا با تاکید رئیس‌جمهوری و وزیر راه و شهرسازی دولت سیزدهم، حل مساله مسکن مهر و تعیین‌ تکلیف آن در دستور کار قرار گرفته است.

وی توضیح داد: در حال حاضر ۴۰ هزار واحد مسکونی در تعهد شرکت عمران شهرهای جدید است که باید تکمیل و تحویل شوند و با تاکید وزیر راه و شهرسازی این تعهدات در ابتدای سال آینده به طور کامل تکمیل و تحویل متقاضیان خواهند شد.

به گفته سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید، واحدهای باقیمانده مسکن مهر با کمتر از ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اتمام است.

جعفری با اشاره به اینکه در نشست شورای مسکن که چندی پیش به ریاست وزیر راه و شهرسازی تشکیل شد تامین بودجه و اعتبار موردنیاز برای تکمیل واحدهای مسکونی مهر و تکمیل زیرساخت‌های آن مورد تاکید قرار گرفت، توضیح داد: در اولویت نخست، واحدهای مسکونی مهر نیمه کاره و در مراحل پایانی کار پس از اتمام تحویل متقاضیان می‌شود و در اولویت بعدی نیز در برنامه است تا بانک مسکن با اتخاذ تصمیم‌هایی اعتبارات مورد نیاز را برای تکمیل زیرساخت‌ها تامین کند تا تعهدات به جای مانده از گذشته نیز در کوتاه‌ترین زمان به اتمام برسد.  

وی در پایان یادآور شد: شرکت عمران شهرهای جدید صرفا به دنبال تولید مسکن نیست بلکه به دنبال زیست‌پذیری شهرها و حل مساله مسکن است که برای رسیدن به این مهم توجه به زیرساخت‌ها، سرانه‌های خدماتی، آموزشی، فرهنگی، ورزشی، امنیتی و مسائل اجتماعی را نیز در دستور کار دارد.