توسعه میدانهای نفت و گاز ایران با مشارکت روسها

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از توسعه میدان‌های نفت و گاز ایران با مشارکت شرکت‌های روسی خبر داد.

به گزارش خورنا و به نقل از شرکت ملی نفت ایران محسن خجسته‌مهر درباره توافق‌های نفتی ایران و روسیه در حاشیه سفر رئیس‌جمهور به این کشور اظهار کرد: براساس توافق‌های بدست آمده، شرکت ملی نفت ایران با مشارکت شرکت‌های بزرگ روسی، میدان‌های نفت و گاز ایران را توسعه خواهد داد.

وی با بیان اینکه ایران و روسیه از نظر ذخایر نفت و گاز در رتبه‌های اول و دوم جهان قرار دارند، افزود: روسیه از نظر توسعه میدان‌های نفت و گاز و تأمین تجهیزات مورد نیاز، توانمندی‌های بسیاری دارد و در این زمینه می‌تواند در زمینه سرمایه‌گذاری مشترک، توسعه میدان‌های نفت و گاز ایران و افزایش تولید با ایران همکاری کند.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های سفر رئیس‌جمهوری به روسیه را گسترش روابط اقتصادی به‌ویژه در حوزه انرژی برشمرد و افزود: به‌طور مشخص حوزه نفت و گاز، عرصه بسیار مهمی برای تقویت همکاری‌های دو کشور است، در شرایط کنونی که منافع اقتصادی ایران و روسیه در گرو یکدیگر است، سفر رئیس‌جمهوری به تعمیق راهبردی روابط کمک خواهد کرد.

خجسته‌مهر با اشاره به اینکه ایران و روسیه به‌عنوان دو کشور قدرتمند منطقه دارای اهمیت ژئوپلیتیک و توانمندی‌های بالقوه اقتصادی هستند، اظهار کرد: ایران و روسیه با این ظرفیت‌ها جز تأثیرگذارترین کشورهای جهان به‌شمار می‌روند.