اشتون: اگر نظر جلیلی‌ مثبت‌ بوده، خوب ‌است

خورنا: رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: ما اعلامیه مشترکی با جلیلی داشتیم و قرار شد در ۱۸ مارس (۲۸ اسفند) کارشناسان دو طرف در استانبول و بعد ایران و ۱+۵ در آلماتی دوباره دیدار کنند.

کاترین اشتون، اظهار امیدواری کرد که آن‌ها (ایران) به طرح ما نگاه مثبت داشته باشند. ما به طور جمعی کار کردیم و به نمایندگی از سازمان ملل این اقدامات را داشتیم تا به نتایج ملموسی برسیم. طرح ما برای اعتمادسازی است تا جلو رویم.

اشتون ادامه داد: به دنبال راه حلی هستیم که براساس ان.پی.تی و شورای امنیت و حکام پیش رویم. ۱+۵ طرحی اصلاح شده به طرف ایرانی ارایه داده که سازنده بوده است و نگرانی‌های بین‌المللی را در آن انعکاس می‌دهد. در این طرح اصلاح شده پیشنهادات ایران نیز لحاظ شده است.

وی در پاسخ به این که پیشنهادات ۱+۵ به ایران چه بود؟ گفت: من نمی‌توانم درباره طرح سخن بگویم چون می‌خواهیم اولا فرصت به ایران دهیم تا درباره طرح مطالعه کند و هم‌چنین کارشناسان باید درباره آن بحث و بررسی داشته باشند و بهتر است بگذاریم این فرآیند طی شود.

اشتون درباره این مذاکرات با اشاره به نگاه مثبت طرف ایرانی ابراز خرسدندی کرد و افزود: اگر آقای جلیلی گفتند مثبت است این خوب است‎. باید دید در قدم بعدی کارشناسان چطور کار می کنند.

به گزارش فرارو،او در پاسخ به این پرسش که جلیلی گفت در پیشنهاد ۱+۵ سخنی از تعطیلی فردو نبود اظهار کرد: من درباره طرح وارد جزییات نمی‌شوم. در دو روز گذشته سعی کردیم طرحی را به طرف ایرانی ارایه کنیم و می‌خواهیم به آن‌ها فرصت دهیم که به آن نگاه کنند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *