امام جمعه آبادان: سیاست در کمین فرهنگ رزمندگان است

خورنا: آیت‌الله عبدالله محمدی اصفهانی ظهر امروز در گردهمایی فداییان ولایت با عنوان “فاتحان عملیات ثامن‌الائمه(ع)” که در محل سینما نفت آبادان برگزار شد اظهار داشت: هفته دفاع مقدس یادآور صبر و مقاومت ملت بزرگ ایران اسلامی است.
به گزارش خورنا به نقل از فارس، وی افزود: رزمندگان آبادان در طول جنگ تحمیلی تاریخ دفاع‌ مقدس را رقم زدند و با نام “ثامن‌الحجج” برگ زرینی بر افتخارات خود آفریدند.
خطیب جمعه آبادان تصریح کرد: این گردهمایی را باید ارج نهیم به لحاظ اینکه شهدا از روحانیون، نیروهای مسلح، همه اقشار مختلف و همه کسانی که نام خود را در دفتر مجاهدان فی‌سبیل‌الله به ثبت رساندند، بوده‌اند.
وی با اشاره به اینکه بعد از جنگ احد عده‌ای پایمرد ماندند و عده‌ای دیگر به دنبال کسب غنائم حال و هوایی دیگر یافتند گفت: بعد از جنگ احد آیاتی نازل شد و به تشریح اوضاع رزمندگان پرداخت.
محمدی اصفهانی عنوان کرد: رزمندگان بر حق با وجود آسیب‌های فراوان و خسارت‌های سیاسی ـ اجتماعی همچنان از ادامه مسیر متعالی جهاد سرباز نزده و دچار کبر و غرور نشدند.
وی بیان کرد: البته ممکن است که انسان در حوزه انسانی گرفتار زیاده‌ و تندروی‌هایی نیز بشود  زیرا برخی اوقات قدرت زیاده‌روی را نیز می‌طلبد.
امام جمعه آبادان با اشاره به اینکه خداوند با صاحبان جنگ احد پاداش باشکوه و طعم خوش پیروزی را چشانید خاطرنشان کرد: خداوند به این بزرگواران، نعمت پیروزی، حاکمیت و دولت اسلامی را عطا کرد.
به گفته وی رزمندگان و شهدای اسلام بزرگ‌ترین ستون‌های نظام جمهوری اسلامی هستند.
محمدی اصفهانی با بیان اینکه برای اینکه از حوزه جهل خروج کنیم باید تقابلی برای آن بیابیم افزود: عده‌ای بر این پندارند که مقابل حوزه جهل تنها عقل است.
وی اضافه کرد: در صورتی‌که علم، عقل، معرفت، حکمت و حلم پنج مواردی هستند که در مقابل جهل قرار دارد و همه زنجیزه‌وار به هم متصل‌اند.
امام جمعه آبادان ادامه داد: نمی‌توان بدون داشتن عقل یا حکمت و یا حلم تنها بر حوزه علم تکیه زد.
به گفته وی معرفت یعنی دانستن زوایای جزیی یک مسئله که امروز با بصیرت از آن تعبیر می‌شود.
امام جمعه آبادان با بیان اینکه حکمت به معنای استواری یک امر است گفت: کسی که عالم، با حکمت و یا عارف است ولی حلیم نیست هنوز در حوزه جهل به سر می‌برد.
وی با اشاره به اینکه در قرآن آمده که مجاهد باید “ربی” باشد گفت: مجاهد در ستیز با جهل است که”ربی” و عالم می‌شود.
محمدی اصفهانی یادآور شد: شیعه نظامی اجتهادی ـ تقلیدی است به آن معنا که زمان حمله دشمن، این مرجع تقلید است که امر به دفاع و یا حمله را می‌دهد.
وی با بیان اینکه در نهج‌البلاغه از دو اخلاقیات نام برده شده افزود: اخلاق نظامی و اخلاق مردمی که در نوع اول به معنای همان رفتار و گفتار افراد نظامی در محدوده فعالیت نظامی آنها بوده و دومی اشاره به اخلاقیات اقشار نظامی و دیگر نهادها در بطن مردم و جامعه است.
به گزارش خبرگزاری فارس، امام جمعه آبادان با بیان تذکراتی کوتاه به مسئولان امر و شخصیت‌های برجسته شهری و استانی ادامه داد: برادران و خواهران و همچنین همه کسانی که چه به صورت حال در نیروهای مسلح فعالیت دارند و چه رزمندگان و نیروهای بازنشسته این عرصه باید بدانند که رمز پیروزی‌ در وحدت بوده است.
وی تصریح کرد: اگر بر اتحاد و همدلی تکیه نکنیم به جرأت می‌توان گفت که هیچ یک از ما رزمنده نیستیم.
محمدی اصفهانی عنوان کرد: امور اخلاق و فرهنگی کم کم در بین رزمندگان در حال محو شدن است و جای آن را سیاست گرفته است.
وی با بیان اینکه راه خدا “سبیل‌الله” است و راه شیطان “سبل” خاطرنشان کرد: پرچم ولایی مقام معظم رهبری یک پرچم است و اگر چند پرچمی شود دیگر آن، پرچم ولایت نیست و در این صورت ما خود را فریب داده‌ایم.
خطیب جمعه آبادان عنوان کرد: آنچه بین جهاد شما و حرکت‌ها غربی تفاوت ایجاد کرده مسیر ولایت است که همه باید کوشیم که این خیمه و محورها را حفظ کنیم.
وی با اشاره به اینکه برخی امروز خیمه‌های اتحاد و ولایت را فراموش می‌کنند، گفت: فاصله زمانی با مبانی دینی را باید نظارت و از بروز انحرافات احتمالی در این فواصل جلوگیری کرد.
محمدی اصفهانی بیان کرد: مراقب باشیم با ارزش‌های جهاد فاصله نگیریم زیرا این دام‌ها ممکن است که برای بزرگان و صاحبان کشور نیز پهن شود.
وی با اشاره به اینکه باید در راستای انتقال ارزش‌های دفاع مقدس و جنگ تحمیلی به نسل جوان بیش از پیش تلاش کرد،‌ گفت: باید با حفظ ارزش‌های و خاطرات دفاع مقدس میهن و کشوری پرافتخارتر از امروز و دیروز ساخت.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *