گذشت اولیای دم تبریزی، جوان ماهشهری را از چوبه‌دار نجات داد

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: جوان ماهشهری که ۱۳ سال در انتظار اجرای حکم قصاص خود بود، با عفو و بخشش اولیاء دم، از چوبه دار رهایی یافت.

علیرضا باوی، رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان در این خصوص اظهار کرد: در سال ۱۳۸۷ جوانی از شهرستان باسمنج استان آذربایجان شرقی(تبریز)، برای پیگیری امور تجاری شرکت خود و رفع مشکلات مالی به ماهشهر سفر می‌کند و پس از مدتی در آن شهرستان بر سر مسائل مالی با فردی اختلاف و درگیر می‌شود که متاسفانه در این نزاع به قتل می‌رسد.

وی گفت: قاتل پس از دستگیری روانه زندان گردید و پس از برگزاری جلسات رسیدگی به اتهام او، به بزه ارتکابی خود اعتراف و محکوم به قصاص شد.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: مدتی پیش قاتل جهت اجرای حکم قصاص قرنطینه شد، و خانواده او جهت وساطت و حل و فصل موضوع از شورای حل اختلاف استان درخواست کمک کردند.

این مقام مسئول گفت: که با درخواست آنان موافقت و با ارجاع پرونده به شعبه‌ای از شورای حل اختلاف ویژه عشایر و ستاد صبر استان جهت صلح و سازش، بلافاصله اعضای این شعبه با همکاری خیلی خوب هئیت مکتب الزهرا(س) باسمنج و سفر به روستای قره یاغلو این شهرستان از توابع تبریز، با اولیای دم دیدار و پس از رایزن‌های فراوان، خانواده مقتول از قصاص قاتل فرزند خود صرف نظر نمودند.

به گفته باوی به‌زودی قاتل پس از طی مراحل قانونی و پرداخت مبلغ دیه، پس از ۱۳ سال از زندان آزاد می‌شود و با توجه به اینکه قصاص حق اولیای دم است، ولی این خانواده با بخشش و گذشت از حق مسلم خود، درس ایثار و خودگذشتگی به ما آموخت و کار خیرخواهانه و خداپسندانه آن بدون شک مورد توجه خدا قرار می‌گیرد و اجر و پاداش معنوی برای این خانواده عزیز در نظر خواهد گرفت.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *