پتروشیمی غدیر شفاف ترین پتروشیمی در فروش محصولات / تمامی محصولات پتروشیمی غدیر در بورس عرضه می شود

با توجه به سیاست‌های ابلاغی و رویکرد جدید شستا مبنی بر ایجاد اتاق شیشه‌ای، هم‌اکنون پتروشیمی غدیر به شفاف‌ترین شرکت در بحث فروش تبدیل‌ شده است.

به گزارش خبرگزاری خورنا، پتروشیمی غدیر به عنوان یکی از تولید کنندگان مهم محصول PVC در کشور با رویکرد هلدینگ شستا و مدیریت شرکت، یکی از شفاف‌ترین شرکت ها را در بین مجموعه های پتروشیمی کشور را دارد.

فروش صادراتی محصولات این شرکت به صورت صد در صد در رینگ صادراتی بورس کالای ایران و فروش داخلی در بورس کالا انجام می‌شود. پتروشیمی غدیر تنها شرکتی است که خارج از بورس کالا، چه به صورت صادراتی و چه به صورت عرضه داخلی، فروشی ندارد.

با توجه به تقاضای بالای مشتریان در برابر عرضه‌های پی وی سی صادراتی از سوی پتروشیمی غدیر و پتروشیمی آبادان، تنها بودن این شرکت‌ها در رینگ صادراتی بورس کالای ایران، می‌طلبد که دست اندرکاران امر از جمله وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و وزارت نفت یا سازمان بورس نسبت به لزوم حضور سایر شرکت‌های پتروشیمی به منظور بهبود روند معاملات صادراتی و رقابت جذابتر بین خریداران و افزایش عمق بازار اقدام کنند.

تقویت رینگ صادراتی، دستاوردی برای دولت به لحاظ شفافیت در عرصه صادرات، میزان فروش و تبادلات ارزی است. ضمن آنکه با حضور دیگر شرکت‌ها هم پای پتروشیمی غدیر درآمد‌های دولتی نیز از این محل بیشتر خواهد شد.

پالایش مشتریان، اعتبار سنجی آن‌ها و شناسنامه‌دار بودن شرکت‌ها با تضمین سازمان بورس و به‌صورت کاملاً شفاف انجام شده که باعث منتفی شدن هرگونه خرید و فروش در فرآیند محصولات پتروشیمی با ارقام بالا را تقریباً منتفی می کند.

شایان‌ذکر است محموله‌ای که از سوی پتروشیمی غدیر در آذر ماه ۱۴۰۰ فروخته شد، بیش از ۳۰۰ دلار بالاتر از نرخ‌های جهانی معاملات معتبر بوده که این شرکت توانست ۲ هزار تن محصول را یبا قیمت ۲ هزار دلار را در رینگ صادراتی بفروش برساند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *