گسترش رشته ورزشی داژبال در آبادان با جدیت دنبال می‌شود

خورنا: رئیس کمیته داژبال آبادان گفت: این کمیته گسترش رشته ورزشی داژبال (وسطی) را به عنوان یک رشته سنتی ایرانی مد نظر قرار داده است.

ابراهیم محمودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: این کمیته زیرنظر هیئت ورزش‌های همگانی یک دوره مسابقه داژبال دانش آموزی ویژه دبستانی‌ها برگزار کرد که با استقبال خوبی نیز مواجه شد.

وی افزود: ۱۶ تیم در دو گروه اول تا سوم ابتدایی و چهارم تا ششم ابتدایی بصورت مجزا بین دختران و پسران مسابقات خود را انجام دادند که تیم‌های برتر هر گروه جوایزی از سوی هیئت ورزش‌های همگانی و حامی مالی مسابقات (جزیره تیمبو) دریافت کردند.

محمودی تصریح کرد: با اینکه رشته داژبال (وسطی) قدمتی دیرینه در فرهنگ ورزشی ایرانیان دارد، اما این رشته از سال ۱۳۸۷ زیر نظر فدراسیون ورزش‌های همگانی کشور به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرد.

رئیس کمیته داژبال آبادان از اهداف برپایی ورزش داژبال به مهارت در اجرای حرکات انتقالی، پرتابی و دریافتی اشاره کرد و افزود: پاس دادن، دویدن و جهش از نقاط مثبت فعالیت در این رشته ورزشی است.

وی با بیان اینکه رشته ورزشی داژبال سبب تقویت روحیه و افزایش سلامتی و هوشیاری می‌شود، تصریح کرد: ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های عصبی و عضله از دیگر فواید ورزش داژبال است.

محمودی بیان داشت: ایجاد هماهنگی بین چشم و اعضای بدن در اثر فعالیت در رشته ورزشی داژبال به وجود می‌آید.

وی اظهار کرد: ارتقا در فاکتورهای آمادگی جسمانی، استقامت، قدرت، سرعت، توان، چابکی در عمل و عکس ‌العمل از دیگر موارد ایجاد شده در انسان به وسیله ورزش وسطی است.

رئیس کمیته داژبال آبادان در مورد تیم‌های داژبال با اشاره به اینکه این ورزش از دو تیم (کنار: مهاجم و وسط: مدافع) تشکیل می‌شود، گفت: هر تیم از چهار بازیکن اصلی و دو بازیکن ذخیره تشکیل شده است.

محمودی در پایان گفت: در رشته داژبال هفت رده سنی نونهالان (۶ تا ۱۱ سال)، نوجوانان (۱۲ تا ۱۴ سال)، جوانان (۱۵ تا ۱۷ سال)، بزرگسالان (۱۸ تا ۳۵ سال)، میانسالان (۳۶ به بالا)، خانواده‌ها و پیشکسوتان حضور دارند که در دو قسمت بانوان و آقایان و به صورت مجزا مسابقات خود را برگزار می‌‌کنند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *