معاون اجرایی رئیس جمهور:

پروژه جمع آوری فاضلاب اهواز ظرف دو سال آینده به پایان می‌رسد

معاون اجرایی رئیس جمهور عنوان کرد: پروژه جمع آوری فاضلاب شهری اهواز ظرف دو سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید و با پایان یافتن آن دیگر شاهد ورود فاضلاب به درون رودخانه کارون نخواهیم بود.

به گزارش خبرنگار خورنا از اهواز سید صولت مرتضوی عصر امروز شنبه یازدهم دی ماه ۱۴۰۰ در حاشیه بازدید از طرح جامع فاضلاب اهواز در جمع خبرنگاران گفت: پروژه جمع آوری فاضلاب شهر اهواز در دو خط شرقی و غربی در دست اجرا است و خوشبختانه قرارگاه خاتم الانبیا به عنوان پیمانکار این پروژه نیز توانسته با کمک دانشمندان ایرانی یک دستگاه میکروتونلینگ را طراحی کند که سرعت روزانه حفاری و لوله گذاری را در این پروژه بالا ببرد.

وی عنوان کرد: این پروژه براساس وعده‌ای که داده شده در یک بازه زمانی دو ساله به بهره برداری خواهد رسید و با پایان یافتن آن از ورود فاضلاب به درون رودخانه کارون جلوگیری می‌شود.

معاون اجرایی رئیس جمهور در پایان بیان کرد: امیدواریم شهرداری و شورای شهر اهواز در بحث جمع‌آوری آبهای سطحی نیز با قرارگاه خاتم الانبیا وارد مذاکره شوند که در صورت تحقق آن، دولت آمادگی دارد که در این زمینه به شورا و شهرداری مشورت و کمک بدهد.

در ادامه استاندار خوزستان نیز عنوان کرد: وضعیت ساماندهی شبکه فاضلاب اهواز تا پیش از این دولت حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت که خوشبختانه پس از سفر اخیر دولت به استان خوزستان ما شاهد سرعت گرفتن این پروژه هستیم.

صادق خلیلیان در پایان گفت: فاز اول این پروژه سال آینده به اتمام می‌رسد و پس از اتمام آن بخش عمده‌ای از فاضلاب اهواز که از ۲۴ نقطه وارد رودخانه کارون می شد جمع‌آوری و به تصفیه‌خانه‌های شهری هدایت می شود.