معاون اول رئیس جمهور خبر داد:

واگذاری طرحهای نیمه کاره کشور به بخش خصوصی/ رویه‌های نادرست اجرای اصل ۴۴ اصلاح می شود

معاون اول رئیس جمهور گفت: هدایت نقدینگی موجود در کشور به مسیر توسعه و رونق تولید و صادرات از اهداف مهم اقتصادی دولت است و ما آماده‌ایم که اتمام طرح های نیمه تمام عمرانی را به مردم و بخش خصوصی واگذار کنیم.

به گزارش خورنا محمد مخبر بعد از ظهر امروز شنبه چهارم دی ماه ۱۴۰۰ در جلسه مشترک اعضای هیات رئیسه اتاق بازرگانی، ‌صنایع، معادن، کشاورزی، اتاق تعاون و همچنین اتاق اصناف کشور بر ضرورت توانمند سازی بخش تعاون و خصوصی کشور تأکید کرد و افزود: تیم اقتصادی دولت به دنبال آن است تا با تعامل بیشتر و ارتباط مستقیم با فعالان اقتصادی بخش خصوصی و برداشتن موانع، در جهت خلق ثروت در جامعه گام بردارد.

وی یادآور شد: حضور موثر و فعالانه بخش خصوصی یکی از راه های بهبود وضعیت اقتصاد و تولید کشور است و دولت به دنبال آن است تا به عنوان ناظر و نه مداخله گر در کنار فعالین حوزه تولید و صادرات کشور باشد.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اهمیت حضور سازنده و فعال تولیدکنندگان و صادرکنندگان ایرانی در بازارهای جهانی خاطرنشان کرد: پیگیری دیپلماسی اقتصادی یکی از راهبردهای دولت سیزدهم برای رونق تولید است.

مخبر هدایت نقدینگی موجود در کشور در مسیر توسعه و رونق تولید و صادرات را از اهداف مهم اقتصادی برشمرد و اعلام آمادگی کرد که اتمام طرح های نیمه تمام عمرانی و پروژه های نیمه کاره به مردم و بخش خصوصی واگذار شود.

وی در پایان با اشاره به عدم اجرای صحیح سیاست های اصل ۴۴ در کشور تصریح کرد:‌ اجازه نمی دهیم برخی رویه های نادرست گذشته در زمینه خصوصی سازی در کشور ادامه یابد.

در این جلسه که بیش از ۲ ساعت به طول انجامید ، نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی، اتاق ‌اصناف و اتاق تعاون به طرح دغدغه ها و مشکلات خود در بخش های مختلف از جمله توجه به مسأله خصوصی سازی در کشور، دیده شدن نظرات فعالان اقتصادی در جهت جهش صادراتی، بازشدن فضا برای بخش خصوصی و تعاون، تأمین سرمایه مالی برای فعالین بخش صنعت و صادرات از طریق بازار سرمایه، اجرایی شدن سند توسعه بخش تعاون، رفع قوانین و مقررات دست و پاگیر، ‌مبارزه با فساد و استفاده از ظرفیت تعاونی ها برای تأمین کالاهای اساسی پرداختند.

منبع