ربات آتش‌نشان دانشگاه آزاد کرمانشاه قهرمان پتروکاپ ۲۰۱۳ ماهشهر شد

خورنا: نخستین دوره مسابقات رباتیک پتروکاپ کشور که به همت سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در ماهشهر برگزار شد با قهرمانی ربات آتش نشان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه پایان یافت.

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، این دوره از مسابقات که در شش بخش ربات های آتش نشان سبک، آتش نشان سنگین، جنگجو، امدادگر، مسیر یاب و آزاد برگزار شد، ربات آتش نشان سبک NASA دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه با کسب تمامی امتیازات موجود و با اختلاف زیاد از رقبای دیگر مقام اول را از آن خود ساخت.

بر اساس این گزارش، وحید سهیلی آرا و آزاده نوری به صورت مشترک این ربات را طراحی و ساخته و در این مسابقات شرکت دادند که این ربات پس از سه مرحله مقدماتی نیمه نهایی و نهایی با کسب تمامی امتیازات موجود و با رای قاطع داوران به مقام اول دست یافت.

پس از ربات دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه، ربات M و ربات Tinker هر دو از دانشکده فنی دانشگاه تهران مقام های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

گفتنی است؛ وحید سهیلی آرا با ۱۹ اختراع مختلف و ثبت شده در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه رکورددار است و آزاده نوری نیز با هشت اختراع ثبت شده در بخش دختران رکورددار است.