اعتصابات کارگری در پتروشیمی بندر امام از سر گرفته شد

خورنا: در پی عملی نشدن وعده مسوولان صنایع پتروشیمی مبنی بر حذف پیمانکارها و انعقاد قرارداد مستقیم کارگران با شرکت‌ها، اعتصابات کارگری در پتروشیمی بندر امام (ره) از سر گرفته شد.

به گزارش خورنا، کارگران شاغل در مجتمع‌های پتروشیمی بندر امام (ره) در اعتراض به عملی نشدن وعده‌های مسوولان مبنی بر حذف پیمانکاران و انعقاد مستقیم قرارداد شرکت‌های پتروشیمی با آنها، از روز گذشته دست از کار کشیده و اعتصابات خود را از سر گرفتند.

دور قبلی اعتصابات از بیستم فروردین ماه سال جاری آغاز شده بود که به مدت دو هفته به طول انجامید و در نهایت با وعده مسوولان صنایع پتروشیمی و فرصت سه ماهه‌ای که از کارگران گرفته شد این اعتصابات به پایان رسید.

اما پس از گذشت چندین ماه و عدم تحقق خواسته‌های کارگران، این اعتصابات از صبح روز گذشته از سر گرفته شده است.

کارگران پتروشیمی بندر امام که تعداد آنها به بیش از ۳ هزار نفر بالغ می‌شود با تجمع در مقابل دفتر مرکزی پتروشیمی بندر امام (ره) و سر دادن شعارهایی از قبیل ‘مصوبات دولت اجرایی باید گردد’ و ‘اتحاد کارگری تماشاچی نمی‌خواهد’ خواستار رسیدگی به وضعیت خود و اجرای مصوبات دولت هستند.

بیش از پنج سال پیش دولت مصوبه‌ای را به تصویب رساند که در آن شرکت‌ها موظف به حذف پیمانکاران و انعقاد مستقیم قرارداد با کارگران شده بودند.

حدود ۶ هزار کارگر شاغل در مجتمع‌های پتروشیمی بندر امام زیر پوشش پیمانکار بوده و مشمول دستور رئیس جمهور مبنی بر حذف پیمانکاران و انعقاد مستقیم قرارداد با شرکت‌ها می‌شوند.