غیبت فعل و فاعل در کلام برخی مسئولین خوزستان

احمدرضا رستمی/

یک مدیر خوب باید در کنار دانش و تجربه کافی از قدرت بیان بالایی نیز برخورد باشد تا در هنگام سخنرانی و ارائه گزارشات عملکردی به خوبی بتواند جامعه هدف را اقناع کند.

ولی گویا در استانی مانند خوزستان قحط الرجال است و یا منابع انسانی آن به کل ته کشیده که برخی بر صندلی‌های مدیریتی آن تکیه می‌زنند که نه علم و تجربه کافی دارند و نه قدرت بیان لازم!

تُپق های گاه و بیگاه و تلفظ ناصحیح واژه‌ها به همراه بکارگیری جملاتی گنگ و نامفهوم که نه فعل دارند و نه فاعل، در حال حاضر دردی است بی درمان در حوزه برخی سخنرانی‌های خوزستان که این درد بی درمان بیش از همه داد آن خبرنگار بخت برگشته‌ای را به آسمان بلند می‌کند که بر حسب وظیفه کاری مجبور به انعکاس این فرمایشات بی سر و ته است.

به عبارت دیگر برخی مدیران دستگاههای اجرایی استان خوزستان به دلیل داشتن ضعف‌های بیانی و کلامی، آنچه را که به عنوان گزارش در جلسات خبری ارائه می‌دهند، بیشتر به آش شله قلمکاری می‌ماند از پراکنده گویی‌‌ها و آشفتگی‌ سخن که در این حالت به چنین عالیجنابانی تنها باید گفت که خود گویی و خود خندی عجب مرد هنرمندی!

البته تا زمانی که برخی تنگ نظری ها باعث به حاشیه راندن شایستگان به گوشه انزوا می‌شود و ارائه مدرک دانشگاهی نیز به صورت کیلویی است بی گمان همچنان باید شاهد مدیرانی بود که علیرغم داشتن القابی چون دکتر و مهندس ولی فاقد حداقلهای مدیریتی چون دادن یک گزارش ساده می‌باشند.

بنابراین در پایان به استاندار خوزستان پیشنهاد می‌شود که در بحث گزینش‌ها و انتخاب مدیران آینده استان حتما به وزیران مربوطه تاکید کند که به مهارت‌های کلامی و بیانی آنها نیز توجه ویژه داشته باشند. زیرا استان خوزستان به دلیل مشکلات فراوانش به مدیرانی نیاز دارد که با تکیه بر علم و دانش و پشتوانه‌های تجربی کار کنند و گزارش اقدامات و عملکرد خود را نیز به شیوایی هرچه تمامتر به مردم محترم استان خوزستان گزارش کنند…والسلام

احمدرضا رستمی از اهواز (۱۸ آذر ۱۴۰۰)