تعیین ضرب‌الاجل برای افزایش پوشش دوز دوم واکسیناسیون در خوزستان

فرمانده قرارگاه عملیاتی و نظارتی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان از تعیین ضرب‌الاجل برای افزایش پوشش دوز دوم واکسیناسیون خبر داد.

به گزارش خورنا ولی‌الله حیاتی امروز سه شنبه ۱۶ آذر در نشست قرارگاه عملیاتی و نظارتی ستاد مدیریت کرونا با اشاره به تاخیر برخی شهرستان‌ها در افزایش پوشش دوز دوم واکسیناسیون اظهار کرد: فرمانداران باید در مدت یک هفته، تاخیری‌ها در تزریق دوم را از هر طریقی چه پیامک یا خانه به خانه وارد مدار واکسیناسیون کنند.

وی با اشاره به مدیریت هوشمند رعایت پروتکل‌های بهداشتی افزود: این طرح به پنج فاز تقسیم شده است؛ در فاز نخست دستگاه‌های اجرایی، فاز دوم حمل و نقل درون شهری، فاز سوم واحدهای صنفی، فاز چهارم حمل و نقل برون شهری و تردد خودروهای شهری و در فاز پنجم واحدهای علمی تحقیقیاتی و آموزشی هستند که باید کمیته اطلاع‌رسانی این موضوع که در نهایت مدیریت‌ها هوشمند خواهد شد را اطلاع رسانی کند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی و نظارتی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان با بیان اینکه باید لوازم هوشمند شدن پیش‌بینی شود، گفت: هر فاز، یک هفته پس از دیگری اجرا می‌شود؛ از روز یکشنبه ۲۱ آذرماه، فاز نخست اجرایی خواهد شد که در این فاز دستگاه‌های اجرایی باید سامانه واکسیناسیون دو دوز کارکنان را فعال کنند. کارکنانی که دو دوز واکسن دریافت نکرده‌اند باید هر ۱۵ روز یک بار تست منفی PCR ارائه دهد که البته این تست به صورت رایگان برای این افراد انجام نمی‌شود. اگر فردی دو دوز واکسن را دریافت نکرده یا این تست را همراه خود نداشته باشد، اجازه حضور در محل کار ندارد و علاوه بر منظور شدن غیبت، تخلف اداری لحاظ می‌شود.

حیاتی ادامه داد: ضمانت اجرای فاز نخست، منظور شدن غیبت در روزهای عدم حضور و اقدام برابر آیین‌نامه حضور و غیاب کارکنان دولتی است.

وی با تاکید بر لزوم ابلاغ اجرای طرح هوشمند مدیریت پروتکل‌های بهداشتی بیان کرد: همه خدمات‌گیرندگانی که به دستگاه‌های اجرایی مراجعه می‌کنند باید دو دوز واکسن دریافت کرده باشند یا تست PCR منفی همراه خود داشته باشند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی و نظارتی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان با اشاره به شرایط آب خوزستان، گفت: نباید دچار عادی‌انگاری شویم زیرا این شرایط آبی، قابل اعتماد نیست و هر آن احتمال تغییر این شرایط وجود دارد.

حیاتی عنوان کرد: در هر شرایطی باید خود را با واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی مسلح کنیم.