مدیر کل دفتر فنی استانداری خوزستان خبر داد:

بازگشایی پل ششم اهواز از ۲۰ آذر

مدیر کل دفتر فنی استانداری خوزستان گفت: پل ششم اهواز (پل فولاد) از روز شنبه 20 آذر ماه جاری برای تردد خودروهای سبک بازگشایی خواهد شد.

به گزارش خورنا هدایت اله زارع زاده امروز سه شنبه ۱۶ آذر با بیان این خبر اظهار کرد: با توجه به ضرورت انجام عملیات ترمیم پل ششم مقرر شده بود از ۹ آذر تا زمان ترمیم و مرمت کامل پل، تردد کلیه وسایط نقلیه (با توجه به عدم امکان جدا سازی سبک و سنگین)ممنوع شود.

وی افزود: با توجه به بررسی های کارشناسی ترافیکی و به منظور تسهیل عبور مرور شهروندان در هفتمین جلسه شورای ترافیک مورخ ۱۴ آذر ۱۴۰۰، تصمیم بر این شد با اجرای تدابیری شامل استقرار محدود کننده دروازه‌ای ظرف ۳ روز آینده در مبادی ورودی پل (به منظور جلوگیری از تردد خودروهای سنگین) از دو سمت شرق و غرب، تردد خودروهای سواری و سبک روی پل ششن مجدداً برقرار می شود.

مدیر کل دفتر فنی استانداری خوزستان تاکید کرد: بمنظور جلوگیری از افزایش آسیب به سازه ی پل تردد خوردروهای سنگین تا پایان مرمت و اصلاح ممنوع خواهد بود.

وی ادامه داد: بنا بر تشخیص و ضرورت و براساس گزارش‌های فنی به حوزه عمرانی استانداری موضوع آسیب‌های وارده به پل ششم، از آبان ماه سال جاری در دستور کار شورای فنی استان قرار گرفت، همچنین در جلسه شورای فنی استان ضرورت ترمیم قسمت‌های آسیب دیده پل تصویب شد و جهت اجرای عملیات با توجه به مرزی بودن پل میان شهرهای اهواز و کوت عبدالله جلساتی با طرفین برگزار شد، در نهایت به منظور تصمیم گیری از منظر ترافیک، این موضوع در ششمین و هفتمین جلسه ی شورای هماهنگی ترافیک استان در تاریخ۳۰ آبان و ۱۴ آذر ماه ۱۴۰۰ طرح و تصمیمات لازم اتخاذ گردید .