۳۵۰ هزار خوزستانی در تزریق دوز دوم واکسن تاخیر دارند

استاندار خوزستان گفت: ۳۵۰ هزار نفر از شهروندان استان در تزریق دوز دوم واکسن تاخیر دارند که در صورت تزریق واکسن برای این افراد، حداقل پوشش واکسیناسیون خوزستان در دوز دوم ۱۰ درصد افزایش می‌یابد.

به گزارش خورنا صادق خلیلیان امروز شنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۰ در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با اشاره به بروز سویه جدید اُمیکرون اظهار کرد: روند جهانی نشان می‌دهد که بیماری کرونا در سویه جدید اُمیکرون همچنان در حال جولان دادن است و لذا رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید بیش از گذشته جدی گرفته شود.

وی با بیان اینکه خوزستان باید در کنترل هوشمند کرونا پیشرو باشد افزود: سازوکار طراحی شده در این خصوص باید پیاده‌سازی شود تا بیماری را بهتر کنترل کنیم.

استاندار خوزستان با تاکید بر لزوم تزریق به موقع دوز دوم واکسن در استان گفت: ۳۵۰ هزار نفر در استان در تزریق دوز دوم تاخیر دارند که در صورت تزریق واکسن برای این افراد، حداقل پوشش واکسیناسیون در دوز دوم ۱۰ درصد افزایش می‌یابد.

خلیلیان در پایان افزود: البته برش شهرستانی و تفکیک زمانی تاخیری‌ها در دوز دوم نیز باید در دستور کار قرار بگیرد تا پوشش واکسیناسیون در مرحله اول از ۸۰ درصد بالاتر برود و پوشش دوز دوم نیز از ۶۰ به ۷۰ درصد برسد و آمادگی برای عادی‌سازی فعالیت‌ها در استان خوزستان افزایش یابد.