دستاوردی دیگر از متخصصان پتروشیمی غدیر / تعمیرات در حین تولید ۱۱۵ درصدی

️ویژگی‌ منحصر به فرد پروژه رفع موانع و گلوگاه های پ تولید ، اجرای برنامه تعمیراتی بدون توقف و کاهش تولید بوده که با حضور تیم‌های متخصص عملیاتی این پروژه با حداکثر بهره وری و بدون حادثه انجام شد.

به گزارش خبرگزاری خورنا، به نقل از روابط عمومی شرکت پتروشیمی غدیر، با اشاره به اجرای یکی از بزرگترین پروژه‌های رفع موانع و گلوگاه های تولید سال‌های اخیر پتروشیمی «غدیر»، این پروژه به صورت ضربتی، بدون کاهش و توقف تولید، امکان تولید بالاتر از ظرفیت اسمی در غدیر فراهم شده است.

تعویض و نوسازی سه دستگاه مبدل واحد «وی.سی.ام» وینیل کلراید منومر و بازسازی یک دستگاه مخزن ذخیره سازی که علاوه بر این با اجرای برنامه‌ای ۱۰ روزه، عملیات شستشو و تعمیرات هفت راکتور واحد «پی.وی.سی» و رفع نشت و شکستگی لاین خروجی راکتورها هم بدون حادثه و با استفاده از توان کارشناسان داخلی پتروشیمی غدیر با موفقیت انجام شده است.

با اجرای برنامه شستشو و تمیزکاری، افزایش ریت انتقال حرارت در درون راکتورها متوقف و با کاهش زمان انجام واکنش، تولید روزانه در زنجیره «پی.وی.سی» افزایش یافته است و با اجرای این پروژه رفع موانع تولید، میزان شارژ خوراک «وی.سی.ام» هم از ۲۴ به بیش از ۲۶ تن افزایش یافته که این فرآیند زمینه ساز افزایش تولید «پی.وی.سی» پتروشیمی غدیر شده است.

همچنین، صرفه جویی و مصرف بهینه کاتالیست و کاهش به میزان قابل توجه مصرف آب کولینگ از دیگر دستاوردهای فنی اجرای پروژه رفع موانع تولید به شمار می رود که زمینه افزایش سودآوری پتروشیمی غدیر خواهد شد.

یکی دیگر از ویژگی‌های پروژه رفع موانع و گلوگاه های تولید اجرای برنامه تعمیراتی بدون توقف و کاهش تولید بوده که با حضور تیم‌های متخصص عملیاتی و درایت مدیرعامل شرکت این پروژه با حداکثر بهره وری و بدون حادثه انجام شد و با توجه به ظرفیت اسمی تولید «پی.وی.سی» در پتروشیمی غدیر که ۳۶۰ تن در روز بوده هم اکنون با اجرای این پروژه تولید تا سطح ۴۱۳ تن در روز به پایداری رسیده که معادل ۱۱۵ درصد نسبت به ظرفیت اسمی این زنجیره «پی.وی.سی» صنعت پتروشیمی است.

بر اساس این گزارش، اجرای پروژه رفع موانع تولید، برای نخستین بار در سال ۱۴۰۰ تولید پایدار و مستمر روزانه ۴۱۳ تن به ثبت رسیده که امیدواریم با ادامه وضع موجود پایداری تولید از نسبت‌های فعلی عبور کند.

گفتنی است، شرکت پتروشیمی غدیر از ظرفیت تولید سالانه ۲۷۰ هزار تن محصول شامل ۱۲۰ هزار پلی‌وینیل کلراید «پی.وی.سی» و ۱۵۰ هزار تن «وی.سی.ام» وینیل کلراید منومر در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی «بندرماهشهر» برخوردار است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *