آقای امینی فراتر از اختیارت سخن مگو

ابوالفضل عابدینی نصر

اپیزود اول:
شهردار کلانشهر اهواز در یک گفتگوی خبری با صدا و سیما مرکز خوزستان با ادبیاتی تهدید آمیز و تحقیر پیمانکاران خوزستانی از رایزنی با شرکتهای خارج از استان و به زعم وی شرکتهای قوی و ملی خبر داد و گفت قصد جایگزین کردن آنها با شرکت های خوزستانی را دارد. 
مدیر سابق روابط عمومی شهرداری اصفهان درحالی از جلب نظر این شرکتها برای ورود به اهواز سخن گفت که در رزومه اجرایی اش هیچگاه تصدی بر پستی فراتر از مدیر یکی از مناطق شهرداری شهر اصفهان دیده نمی شود.
پس از این اظهارات امینی، انتظار میرفت اعضای شورا به ایشان تذکر داده و از حقوق فعالان اقتصادی جامعه خوزستانی دفاع میکردند.
باید به امینی یادآور شد پیمانکاران خوزستانی در بدترین شرایط اقتصادی، آب و هوایی و امنیتی در این شهر ماندند و سرمایه خود را خارج نکردند.
آیا منتخب شورای شهر اهواز درک و اطلاعی از مشکلات فعالان اقتصادی اهواز دارند که اینگونه از تریبون صدا و سیما یک طرفه همه را به قاضی بردند.

شهردار کلانشهر اهواز از ضعیف نشان دادن شرکت های خوزستانی چه انگیزه ای دارند؟ و چرا بدنبال حذف آنان است؟
آیا ایشان متوجه هستند سخنانش در خصوص رایزنی برای ورود پیمانکاران مدنظر با اسم رمز پیمانکار قوی نه تنها در حوزه اختیاراتش نمی باشد بلکه از آن به اعمال نفوذ و به نوعی رانت برای عده ای خاص برداشت می شود. شهرداری اهواز در بهترین حالت می تواند مناقصه های شفاف در شرایط عادلانه برگزار نمایند و پس از آن نظارتش بر اجرای پروژه ها را افزایش دهند ولی هیچ قانون گذاری به یک مدیر اجازه برگزاری نشست و رایزنی با شرکت های خصوصی را نمی دهد. انتظار می رود امینی به جای خط و نشان کشیدن برای اقشار زحمت کش و فعالان مظلوم اقتصادی خوزستان به رایزنی و تلاش برای ورود سرمایه گذاران اقدام کنند چرا که مشکل اصلی شهر اهواز عدم ورود سرمایه گذاران است و تاختن به پیمانکاران خدمات شهری آدرس غلطی ایست که مشاوران امینی قصد دارند وی را وارد بازی کنند که جز اتلاف وقت و ایجاد بحران عایدی برای شهرداری نخواهد داشت.

اپیزود دوم:
پروژه تعمیرات کارخانه پردازش پسماندهای اهواز در سه نوبت با برآورد قیمت ۲۵میلیارد ریال به مناقصه گذاشته شد. 
پس از ورود امینی به شهرداری،  سازمان مدیریت پسماند نوبت چهارم این مناقصه را در شرایطی پر ابهام برگزار کرد. افزایش ۱۳میلیاردی برآورد در نوبت چهارم، اختصاص ۲۵درصد پیش پرداخت به برنده ، تغییر شرایط شرکت کنندگان که شائبه اختصاصی کردن شرایط برای یک شرکت مدنظر را تقویت کرده و عدم فروش اسناد در سامانه اعلام شده در آگهی رسمی از جمله موارد مورد بحث در این مناقصه بودند که هیچگاه پاسخ داده نشدند.
در نهایت همانگونه که منتقدین سازمان پسماند گفته بودند پروژه به همشهری شهردار واگذار گردید تا اولین چراغ ورود پیمانکاران به زعم امینی قوی و ملی روشن گردد.
شاید شهردار اهواز خود را بری از این موضوع بداند و بگوید حضورش با همزمانی وقوع چنین مواردی اتفاقی و برنامه ریزی نشده بود.اما قطعا اطرافیان و به ویژه روابط عمومی شهرداری اهواز حساسیت ویژه ای که در سطح افکار عمومی بر فعالیت های سازمان پسماند وجود داشت را برای وی تشریح کردند و ایشان به خوبی می دانستند که برنده شدن یک پیمانکار همشهری اش در فرآیندی پر ابهام چه تبعاتی را به همراه خواهد داشت و میتوانستند با ورود به موضوع و شفاف سازی، افکار عمومی و منتقدین را اقناع میکردند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ایران به نظر من خوبکاری میکنه،هرچی پروژه تو اهواز انجام شده همه خراب،مخصوصا پل ها،جاده ها زیرگذر ها،داغون و خراب
  • رضا متاسفانه شورای شهر انتصابی و بی سواد در امور شهری و بدتر از اون انتخاب شهردار تحمیلی از سوی اشخاص خاص و بی سواد تر از اعضای شورا و به مقاصد خاص و عدم آشنایی با جغرافیای جامعه اهوازمطمئنا راه خیلی زشت و نادرستی هست که انتخاب شده،و قاعدتاً نباید منتظر روزهای بهتر بود