رئیس رسانه ملی به مدیریت فرتوت صدا و سیمای خوزستان خاتمه دهد/ صدا و سیمای خوزستان نیازمند تغییر رویکرد و مدیری جوان، انقلابی است

مدیرکل صدا و سیمای خوزستان بیش از ۸ سال است در این مسئولیت قرار دارد و در طول این مدت این رسانه هیچ نقشی در رفع محرومیت ها و مشکلات استان نداشته است.

خبرگزاری خورنا |غلامعباس اویسی| با شروع مسئولیت پیمان جبلی و تغییر رویکرد صدا و سیما که همان برگشت اعتماد عمومی به رسانه ملی لازم است در نخستین تغییرات استانی فکری به حال مدیرت فرتوت صدا و سیمای استان خوزستان شود. مدیریت کنونی صدا و سیمای استان، این نهاد را که به فرموده امام خمینی(ره) یک دانشگاه عمومی است را با بنگاه اقتصادی اشتباه گرفته و بیش از آنکه به فکر تلاش برای رفع مشکلات استان محروم، مظلوم و زجر کشیده خوزستان باشد، فقط در مسیر تعامالات مالی با مراکز متمول و کسب درآمدزایی گام بر می‌دارد.

بیش از ۸ سال است مدیریت کنونی صدا و سیمای خوزستان در این مسئولیت حضور دارد و در این مدت در حالی که این مرکز می‌توانست نقش بی بدیل و پر رنگی در رفع محرومیت‌ها و حل مشکلات این استان ایفا کند، اما رویکرد غلط مبتنی بر تعاملات مالی با صنایع منطقه و بی توجهی به انعکاس مشکلات و معضلات باعث پسرفت، عقبگرد و عدم حل و رفع محرومیت‌ها و مشکلات خوزستان شده است.

به طور مثال صدا و سیمای مرکز خوزستان چند صد میلون تومان در سال ۱۳۹۴ از شهرستان بندر ماهشهر جهت راه اندازی شبکه رادیویی مستقل دریافت نمود که با گذشت ۶ سال به بهانه ممنوعیت راه اندازی شبکه مستقل هیچگونه اقدامی در این راستا صورت نداده و مشخص نیست این هزینه هنگفت صرف چه و کجا شده است.

علاوه بر این برای راه اندازی شبکه دیجیتال در بندر ماهشهر نیز با وجود تامین هزینه های نصب و راه اندازی توسط صنایع پتروشیمی و با وجود افتتاحیه رسمی اما کیفیت دریافت کانال های موجود روی این شبکه در این شهرستان همچنان بسیار پایین است.

مضاف بر این هنگامی که مدیریت صدا و سیمای مرکز خوزستان مورد انتقاد مدیران شهرستان بندر ماهشهر قرار میگیرد آن مدیرت بجای به گوش خریدن انتقادات، متاسفانه شهرستان مهم و ویژه اقتصادی بندر ماهشهر را از آنتن صدا و سیما که به فرموده امام خمینی(ره) دستگاهی است که هم در طرف تبلیغات فاسد اهمیت زیادی دارد و هم در طرف تبلیغات صحیح، محروم و از پخش اخبار این شهرستان خودداری می نماید.

لذا در پایان متذکر می گردد آنچه امروز صدا و سیمای مرکز خوزستان به آن نیاز دارد دمیدن روح تازه در کالبد مدیریت آن و تغییر و تحول اساسی در شاکله فرسوده به ویژه در بخش مدیریت خبر و مقابله با باند بازی های حاکم بر این سیستم است. بنابراین از ریاست رسانه ملی انتظار می رود با انتصاب یک مدیر جوان، انقلابی و آشنا با رسانه و مشکلات و محرومیت های شدید استان خوزستان و بررسی تعاملات خارج از عرف مدیریت کنونی صدا و سیمای این مرکز با صنایع و نهادهای متمول، اعتماد از دست رفته مردم غیور و شهیدپرور این استان که به فرموده امام راحل دین خود را به اسلام و انقلاب ادا کرده را به رسانه ملی باز گرداند.