ریختن فاضلاب اهواز به رودخانه کارون اقدام علیه امنیت کشور است

هجدهمین جلسه شورای شهر اهواز عصر امروز چهارشنبه سوم آذر ۱۴۰۰ با چهار دستور کار مشخص در محل سالن اجتماعات این شورا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خورنا سیاوش محمودی رئیس شورای شهر اهواز در ابتدای این نشست گفت: اهواز برای حل مشکلات خود نیازمند یک نظم در حوزه‌های مختلف شهری است که برای نیل به این هدف پیشنهاد می‌شود طرح نگهداشت شهر اهواز در کوتاه مدت هرچه زودتر تدوین و در راستای آن به مطالبات مردم رسیدگی شود.

تحول در شهر اهواز با همفکری و همراهی شورا و شهرداری ایجاد می‌شود

وی یادآوری کرد: مطالبات مردم در گام اول تعیین مدیران کارآمد و انقلابی و در مراحل بعدی رسیدگی به مشکلات اولیه و ضروری شهر اهواز در کوتاه مدت است.

رئیس شورای شهر اهواز بیان کرد: امیدواریم با اجرای طرح تحول نگهداشت شهر اهواز بتوانیم ضمن حل مشکلاتی کنونی شهر در یک افق بالاتر نیز بحث تدوین برنامه پنج ساله سوم راهبردی شهر در افق ۱۴۰۵ را هم داشته باشیم.

محمودی در پایان اظهار کرد: جلسات اولیه طرح تحول نگهداشت شهر اهواز برگزار شده و از شهردار درخواست داریم که در اجرای این طرح با کمیسیون‌های مختلف شورا هماهنگی داشته باشد تا با همفکری و همراهی همدیگر بتوانیم بهترین برنامه را برای افق ۱۴۰۵ اهواز تدوین کنیم.

ضعف شرکت آبفا اهواز باعث اختلال در زندگی مردم شده است

در ادامه این نشست سید ناصر مهداوی عضو شورای شهر اهواز نیز عنوان کرد: صدها نقطه شهر اهواز به علت پروژه‌های شرکت آبفا کندکاری و رها شده است و در دهها نقطه شهر نیز تلاقی شبکه آب و فاضلاب تبدیل به عاملی شده که سلامت و بهداشت عمومی مردم را تهدید می‌کند.

وی ادامه داد: همچنین در بسیاری از نقاط شهر اهواز مردم به دلیل نارضایتی از کیفیت آب آشامیدنی مجبور به خرید آب تصفیه شده هستند.

این عضو شورای شهر اهواز گفت: ضعف در خدمات دهی و عملیات‌های اجرایی شرکت آبفا اهواز باعث ایجاد اختلال در زندگی روزمره مردم شهر شده است و به راستی ما تا کی باید این نابسامانی های شرکت آبفای اهواز را شاهد باشیم.

وضعیت امروز اهواز ناشی از نگاههای جزیره‌ای و بخشی نگر است

مهداوی در ادامه از وضعیت نامعلوم ساماندهی تصفیه خانه شهر اهواز نیز انتقاد کرد و بیان کرد: ریختن چند صد هزار مترمکعب فاضلاب شهری اهواز به درون رودخانه کارون اقدام علیه منافع و امنیت ملی کشور است و از دستگاه محترم قضایی خواستار برخورد جدی با ترک فعل های صورت گرفته در این زمینه هستیم.

وی ضمن اشاره به پیش بینی هواشناسی در مورد بارندگی‌های آینده گفت: در شرایط فعلی لایروبی خطوط شبکه‌های ترکیبی آبفا و شهرداری اهواز و نیز اورهال کردن پمپها و رسیدگی به وضعیت سپتیک‌های فاضلاب امری واجب بوده که باید به جد در دستور کار همه مدیران شهری اهواز قرار بگیرد.

این عضو شورای شهر اهواز افزود: البته در صورتی که مدیریت پای کار و با برنامه در اهواز وجود داشته باشد و نه مدیریت پشت میز نشین، تنبل و بدون تخصص، بیشک می‌توان امیدوار بود که ما از چالش بارندگی‌های آینده سربلند بیرون بیاییم.

مهداوی در پایان یادآور شد: وضعیت امروز اهواز ناشی از نگاههای جزیره‌ای و بخشی نگر است که برای حل این مشکلات باید همگی در کنار همدیگر نسبت به رفع آنها اقدام کنیم.

بنابر این گزارش در هجدهمین جلسه شورای شهر اهواز لایحه روش اجرایی انجام امور عام المنفعه در مناطق کم برخوردار اهواز طبق حکم ۲۵ بودجه مصوب سال ۱۴۰۰ و همچنین لایحه تفریق بودجه و گزارش حسابرسی سال ۱۳۹۸ سازمانهای مدیریت آرامستانها، فناوری اطلاعات و ارتباطات و نیز آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز از جمله دستورکارهایی بود که در این نشست مطرح و مورد بررسی و تصویب اعضای شورای شهر اهواز قرار گرفت.

خبرنگار: احمدرضا رستمی