مرگ کرونایی در شهرستان کارون به صفر رسید

رئیس شبکه بهداشت و درمان کارون از صفر شدن تعداد مرگ و میرهای کرونایی در چند هفته اخیر در این شهرستان خبر داد و گفت: در این مدت تعداد مبتلایان ما نیز به روزانه یک یا دو بیمار و حتی در بعضی روزها صفر بوده است.

به گزارش خبرنگار خورنا از اهواز دکتر یوسف خلیفه پور امروز سه شنبه دوم آذرماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی یکی دو هفته گذشته وضعیت کرونایی کارون از نظر میزان مبتلایان و مرگ و میرها به شدت کاهشی بوده است.

وی عنوان کرد: در این مدت هیچ مرگ ناشی از کرونا در شهرستان کارون به وقوع نپیوسته و تعداد مبتلایان کرونایی‌ ما نیز به روزانه یک یا دو بیمار و حتی در بعضی روزها صفر بوده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان کارون ادامه داد: همچنین تعداد بستری های ما نیز به صفر رسیده، یعنی طی چند روز گذشته بستری کرونایی نداشتیم که عامل اصلی این موضوع را باید در واکسیناسیون عمومی در شهرستان دید.

خلیفه پور افزود: البته پوشش واکسیناسیون در کارون همچنان تاحدی پایین است و علت این مسئله نیز بروز برخی شایعات نادرست در مورد عوارض واکسن کرونا است که در این زمینه با کارهای فرهنگی که انجام دادیم استقبال از واکسن در حال افزایش پیدا کردن است.

وی بیان کرد: در حال حاضر پوشش نوبت اول واکسیناسیون کرونا در کارون به ۶۰ درصد رسیده که با توجه به متوسط پوشش واکسیناسیون استان، ما همچنان پایین تر از متوسط استانی هستیم اما سرعت واکسیناسیون طی یکی دو ماه گذشته بالاتر رفته و اگر با همین سرعت پیش برود طی روزها و هفته های آتی پوشش مناسبی پیدا خواهیم کرد.

این مقام مسئول جمعیت هدف واکسیناسیون کرونا در شهرستان کارون را عددی بین ۱۲۵ تا ۱۳۰ هزار نفر دانست و تصریح کرد: تاکنون ۶۹ هزار و ۵۸۹ نفر در شهرستان نوبت اول و بیش از ۳۴ هزار نفر نیز نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

خلیفه پور با بیان اینکه از لحاظ تنوع واکسن ها هیچگونه محدودیتی در شهرستان کارون وجود ندارد اظهار کرد: واکسن سینوفارم به خاطر عوارض تزریق کم در کارون بیشتر و بهتر مورد استقبال مردم قرار می‌گیرد البته تمام واکسن‌ چه وطنی و چه غیر وطنی باشند مفید هستند و از بستری شدید و ابتلای در آی سی یو تا بیش از ۹۵ درصد جلوگیری می کنند.

وی یادآوری کرد: تمام کسانی که در پیک پنجم وارد ای سی یو می شدند اکثرا افرادی بودند که یا واکسن نزده بودند یا دوره واکسیناسیون آنها کامل نشده بود ولی در حال حاضر علیرغم مشاهده شواهدی از شروع پیک ششم در بسیاری از شهرهای کشور اما کارون وارد پیک جدید نشده است که علت را باید در تاثیر بالای واکسیناسیون در این شهرستان دید.

رئیس شبکه بهداشت و درمان کارون در پایان گفت: ایمنی موثر در جامعه با واکسیناسیون بیش از ۸۰ درصد جمعیت هدف در دو نوبت حاصل می‌شود که این مهم نه تنها در شهرستان کارون بلکه در تمام خوزستان هنوز محقق نشده است.