امام جمعه شادگان: دفاع مقدس از بی‌بدیل‌ترین وقایع تاریخ است

خورنا: حجت‌الاسلام احمد ساری‌اصل ظهر امروز در آیین تجلیل از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در شادگان اظهار داشت: باید جوانمردی‌ها و دلاوری‌های ملت ایران در هشت سال جنگ تحمیلی برای نسل جوان و نسل کنونی تبیین شود.
به گزارش خورنا به نقل از فارس، وی بیان کرد: دفاع مقدس یک حادثه عادی نبود بلکه نشان‌دهنده ظرفیت‌های انقلاب اسلامی و توانمند‌ی‌های ایران اسلامی به جهانیان بود.
امام جمعه شادگان افزود: نباید اجازه دهیم که افتخارات بزرگ هشت سال دفاع مقدس از اذهان پاک شود بلکه باید از هر ابزاری برای ماندگاری ارزش‌های هشت سال دفاع مقدس استفاده کرد.
وی با اشاره به آثار و برکات دفاع مقدس، تحولات امروز و بیداری اسلامی را ناشی از دفاع مقدس مردم غیور و انقلابی ایران اسلامی دانست و ادامه داد: هشت سال دفاع مقدس بر اساس باورهای دینی و اسلامی به الگویی برای جهانیان تبدیل شد.
ساری‌اصل با بیان اینکه در دوران هشت سال جنگ تحمیلی جوانان ایران اسلامی با وحدت و همدلی مقابل دشمن تا دندان مسلح ایستادگی کردند، تصریح کرد: زنده کردن روحیه همدلی، ایثار و شهادت در نسل امروز و نسل‌های آینده ضروری است.
وی در ادامه گفت: هفته دفاع مقدس فرصت مناسبی است تا نسل سوم انقلاب را با رشادت رزمندگان ایران اسلامی بیشتر آشنا کنیم و نباید این فرصت مورد غفلت واقع شود.
امام جمعه شادگان اضافه کرد: افزایش بصیرت و آگاهی جوانان در هفته دفاع مقدس باید بیش از پیش موردتوجه مسئولان فرهنگی قرار گیرد.
وی تصریح کرد: گسترش برنامه‌های هفته دفاع مقدس نقش مهمی در ماندگاری این هفته که یکی از یادگار‌های وقایع تاریخ ایران است، دارد.
ساری‌اصل خاطرنشان کرد: هفته دفاع مقدس نماد خودباوری، اعتماد به نفس و توکل بر خدا و پاس‌داشت ارزش‌ها، مقاومت‌ها و پایداری‌ها است.
وی افزود: پیروی از ولایت‌فقیه در تمام صحنه‌ها تاکنون پیروزی و ناامید کردن دشمنان قسم‌خورده ایران اسلامی در به‌دنبال داشته است.
امام جمعه شادگان در پایان ضمن تقدیر از رزمندگان هشت سال دفاع‌مقدس گفت: رزمندگان هشت سال دفاع مقدس برکت نظام جمهوری اسلامی ایران هستند.