امام جمعه آبادان: آبادان سند جامع فرهنگ عمومی ندارد

خورنا: امام جمعه آبادان گفت: این شهرستان هنوز از یک سند جامع در حوزه فرهنگ عمومی محروم است.

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، حجت‌الاسلام علی ابراهیمی‌پور پیش‌ از ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی آبادان که با حضور اعضای این شورا در محل دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد در سخنانی اظهار کرد: متاسفانه باید بپذیریم که در حوزه فرهنگ عمومی و شورای فرهنگ عمومی کار خاصی در آبادان انجام نشده است.

وی افزود: بنابراین در مورد کاری که انجام نشده نباید هیچ توضیحی را ارائه کنیم بلکه باید با بررسی دقیق به ارائه راهکار بپردازیم.

امام جمعه آبادان ادامه داد: با گذشت ۳۵ سال آبادان هنوز یک سند جامع فرهنگ عمومی که در آن کارها و برنامه‌ها بر اساس نیازسنجی‌ها تدوین شده باشد وجود ندارد.

ابراهیمی‌پور تصریح کرد: در این راستا باید سند جامع فرهنگ عمومی در آبادان با همکاری ادارات و نهادهای مسئول تدوین و براساس آن فعالیت کرد.

وی اضافه کرد: همچنین باید در برنامه‌ریزی‌های خود این طرح را به سه مقطع کوتاه، میان و بلند مدت تقسیم و به ارزیابی از روند اجرای برنامه‌ها پرداخت.

امام جمعه آبادان خاطرنشان‌کرد: در این سند جامع باید نوع برنامه‌ها مشخص و روش‌های اجرایی برنامه‌ها را نیز تدوین کنیم.

ابراهیمی‌پور در ادامه با بیان اینکه برگزاری جلسات با حضور مسئولان مستلزم صرف هزینه‌ است افزود: اگر قرار باشد جلسات شورای فرهنگ عمومی خروجی مناسبی نداشته باشد و فقط برای رفع تکلیف برگزار شود آن را تعطیل خواهم کرد.

وی افزود: مصوبات شورای فرهنگ عمومی لازم الاجراست و باید با انسجام اعضا، شورای فرهنگ عمومی را در آبادان احیا کرد.

امام جمعه آبادان با بیان اینکه جلسه آینده شورای فرهنگ عمومی این شهرستان  اواخر اسفندماه برگزار می‌شود گفت: در این جلسه در خصوص تعیین کارگروه‌ها و همچنین برنامه‌ریزی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی در ایام نوروز برنامه‌ریزی خواهد شد.