«عیدی» بازنشستگان کشوری واریز شد

خورنا: سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه «عیدی» بازنشستگان کشوری واریز شده است، اظهار کرد: این در حالیست که قصد داریم “سبدهای حمایتی” را نیز به صورت بن کارت به مددجویان بهزیستی و کمیته امداد پرداخت کنیم.

اسدالله عباسی در حاشیه مراسمی که با حضور مدیران صندوق بازنشستگی کشور در این سازمان برگزار شد، با اشاره به اینکه یک میلیون و ۲۰۰ هزار بازنشسته کشوری تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری قرار دارد، افزود: در حال بررسی مشکلات این بازنشستگان هستیم.

وی با بیان اینکه ۱۰۰۰ میلیارد تومان از مطالبات بازنشستگان کشوری را بعد از ۱۰ سال به آنها پرداخت کرده‌ایم، گفت: ۱۵۰۰ میلیارد تومان دیگر از مطالبات بازنشستگان باقی مانده است که در قالب سهام فرابورس به آنها واگذار می‌شود.

عباسی با اشاره به اینکه دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از بازنشسته‌های کشوری تحت پوشش بیمه تکمیلی و یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از آنان تحت پوشش بیمه طلایی قرار دارند، عنوان کرد: در صدد هستیم حمایت‌های خود را از این بازنشستگان افزایش دهیم.

وی در مورد پرداخت وام ضروری به بازنشستگان نیز عنوان کرد: هم اکنون ۶۰ هزار نفر از بازنشستگان در حال دریافت وام ضروری هستند و در سال آینده قصد داریم این وام را به تعداد بیشتری ازبازنشستگان پرداخت کنیم.

وی همچنین در مورد میزان دریافتی بازنشستگان گفت: کف حقوق بازنشستگان ۴۰۰ هزار تومان، میانگین آن ۷۵۰ هزار تومان و سقف آن هفت میلیون تومان است که عدد سقف مربوط به اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و یا قضات است.

بررسی بیمه تکمیلی بازنشستگان تامین اجتماعی در هیات امنا

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین در مورد تکمیلی بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: این موضوع در حال پیگیری در هیات امناست و تا کنون جلساتی نیز در این زمینه برگزار کرده‌ایم و در حال بررسی آن هستیم.

به گزارش ایسنا،وی با بیان اینکه افزایش حقوق سال آینده بازنشستگان پیش از پایان سال اعلام می‌شود، تصریح کرد: در نظر داریم در حداقل زمان ممکن سایر مطالبات بازنشستگان را نیز پرداخت کنیم.

وی در ادامه از واریز شدن «عیدانه دولت» به حساب بازنشستگان خبر داد.