کدامیک از اعضای شورای شهر ماهشهر، دور بعد کاندید میشوند؟

خورنا: انتخابات چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر،  همزمان با انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری در سال ۹۲ برگزار و در روز جمعه آخر خرداد اخذ رأی می‌ شود. ثبت‌نام از داوطلبان از روز دوشنبه ۲۴ فروردین  تا روز یکشنبه ۳۰ فروردین ۹۲ به مدت هفت روز در ساعات اداری ادامه دارد.

با توجه به مفاد ماده ۲۶ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران، داوطلبان عضویت در شورای شهرهای تا ۲۰ هزار نفر جمعیت باید حداقل مدرک فوق دیپلم یا معادل آن و برای شورای شهرهای بیش از ۲۰ هزار نفر جمعیت باید دارای مدرک لیسانس یا معادل آن بوده و هنگام ثبت‌نام نیز سن آنان ۲۵ سال تمام باشد و کسانی که به عضویت شوراها انتخاب می‌شوند باید در محدوده حوزه خود سکونت اختیار کنند.

در بندرماهشهر هم نشست و برخواست ها و رفت و آمدهایی مشاهده میشود که رنگ و بوی انتخاباتی دارند. برخی افراد پا را فراتر گذاشته و در عرصه شرکت در مراسم ختم و ازدواج هم استفاده های تبلیغاتی میکنند.

با توجه به اینکه تقریبا هیچکدام از این افراد به طور رسمی اعلام حضور در عرصه انتخابات شورای شهر نکرده اند، پایگاه خبری خورنا از نام بردن آنها خودداری میکند.

با توجه به تغییراتی که امسال در قانون انتخابات شورای شهر حاصل شد، شورای شهر ماهشهر امسال با ۱۱ نفر عضو، تعداد افراد و تخصص های بیشتری را در خود جای میدهد و مسلما افراد بیشتری برای رسیدن به صندلی های شورای شهر با هم به رقابت میپردازند.

در حال حاضر اعضای شورای شهر ماهشهر در حالی ۶ نفر هستند که تعداد آنها باید ۷ نفر باشد اما به دلیل خرابکاری هایی که برخی از اعضای سابق شورای شهر انجام دادند و از شورای شهر ماهشهر عزل شدند و همچنین انتقال برخی از اعضا به ادارات مختلف، تعداد اعضای شورای شهر ماهشهر کمتر از حد استاندارد است که همین موضوع منشا مشکلات فراوانی برای شهر شده است.

شورای شهر فعلی ماهشهر را سعید حیاتی، نافع آلبوغبیش، نعمت الله قنواتی، علیرضا قنواتی، حسن دوستان و عبدالرضا آلبوغبیش تشکیل داده اند.

سعید حیاتی دانجشوی فوق لیسانس مدیریت اجرایی است. وی در حال حاضر سمت ریاست شورای شهر بندرماهشهر را عهده دار است و بر اساس شنیده ها قصد کاندیداتوری مجدد در دور چهارم شورای اسلامی شهر بندرماهشهر را دارد.

نافع آلبوغبیش با مدرک لیسانس حقوق در حال حاضر نایب رئیس شورای اسلامی شهر بندرماهشهر میباشد. وی نیز از کسانی است که شنیده میشود در دور بعد انتخابات شورای شهر بندرماهشهر به عنوان کاندیدا حضور پیدا خواهد کرد.

عبدالرضا آلبوغبیش دیگر عضو شورای اسلامی شهر بندرماهشهر میباشد که شنیده است با وجود اینکه دانشجوی فوق لیسانس شهر سازی میباشد، قصد کاندیداتوری در دور بعد انتخابات شورای شهر بندر ماهشهر را ندارد. هنوز مشخص نشده است که این کناره گیری احتمالی به چه دلیلی خواهد بود، اما گمانه زنی ها حاکی از آن است که آلبوغبیش خود را برای سمت های بالاتری آماده میکند.

نعمت الله قنواتی که از اعضای فعال و پیگیر شورای اسلامی شهر بندرماهشهر و ریاست سابق این شورا بوده است با داشتن مدرک فوق دیپلم مدیریت دولتی و به این دلیل که حداقل مدرک مورد نیاز برای کاندیداتوری در انتخابات شورای شهر لیسانس میباشد، توانایی کاندیداتوری در دور بعد انتخابات شورای اسلامی شهر را ندارد.

علیرضا قنواتی نیز که از اعضای با سابقه و فعال شورای اسلامی شهر بندرماهشهر است، به دلیل داشتن مدرک فوق دیپلم و به این دلیل که حداقل مدرک مورد نیاز برای کاندیداتوری در انتخابات شورای شهر لیسانس میباشد، توانایی کاندیداتوری در دور بعد انتخابات شورای اسلامی شهر را ندارد.

حسن دوستان نیز که از اعضای علی البدل شورای شهر ماهشهر بود و پس از جدایی برخی از اعضای شورای شهر ماهشهر به این شورا پیوست و سابقه چندانی در شورای شهر ماهشهر ندارد. وی به دلیل داشتن مدرک دیپلم تربیت بدنی، توانایی کاندیداتوری در دور بعد انتخابات شورای شهر ماهشهر را ندارد.

البته در حال حاضر طرحی در دست مجلس است که به ازای هر دوره عضویت در شورای شهر، یک مدرک تحصیلی محاسبه شود. در صورت تصویب چنین طرحی، احتمال کاندیداتوری علیرضا قنواتی و نعمت الله قنواتی نیز وجود دارد، اما حسن دوستان در صورت تصویب این طرح هم قادر به کاندیداتوری در دور بعد شورای اسلامی شهر بندرماهشهر نمیباشد.

گفتنی است اطلاعات ذکر شده در این خبر توسط هیچکدام از افراد مورد اشاره تایید نشده است و صرفا بر اساس اطلاعات قبلی و شنیده ها ذکر شده است.

در صورتی که گزارش های تایید شده ای از روند انتخابات در شهرهای خود دارید برای ما ارسال کنید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ايمان شوراي ماهشهر با حضور فردي مثل نعمت الله قنواتي جون تازه اي گرفت و خيلي فعال تر از قبل شد اميدوارم كه ايشون بتونن دوباره حضور داشته باشند.
  • همشهری لطفا اگه ممکنه کاندیدای احتمالی که نظر به شرکت در انتخابات شورا را دارند همراه با بیوگرافی در سایت خود برای معرفی به مردم مشخص کنید ممنونم .
  • دانشجوی معماری ماهشهر با سلام لطفا در سایت خود مدرک دقیق افراد را ذکر کنید جناب آلبوغبیش مدرک جغرافیای شهری دارد که در خصوص علم جغرافیاست که شما نوشته اید شهرسازی که کاملا اشتباست چون شهر سازی شاخه ای از علم معماری است لطفا اصلاح کنید
  • ماهشهری امیدوارم افرادبدنبال خدمت باشند نه قدرت در هر دوره البته باید بگوییم با ریاست سعید حیاتی بر شورای شهر هم سرعت پروژهعمرانی زیاد شده هم چهره شهر تغییر کرده
  • حياتي افرداي مثل سعيد حياتي فقط دنبال منافع شخصي خودشون و اطرافيانشون هستند مثل حيات مقدم كه فقط دردوره نمايندگيش به اطرافيانش ميرسيد سعيد حياتي در تامين اجتمايي بعد چند سال سابقه نتونست از كارمند معمولي ترفيع پيدا كنه
  • غلام عباس خزعلی یه سر به پیمانکار آسفالت شهر ماهشهر هم بزنید . شرکت پترو زرین جنوب
    • رضا دلفیه با سلام. آقای خزعلی کاملا در این زمینه فعال داره. امیدوارم که رای بگیره چون بنده قبلا یکی از نیرو های کاریش بودم در زمینه آسفالت