مدیرعامل شرکت ره آوران فنون پتروشیمی در آیین دومین سال اجرای طرح‌های خرسندساز خبر داد:

آموزش مهارت‌های زندگی و ارائه مشاوره‌های تخصصی به ۳۲۰۰ نفر در شهرستان ماهشهر/ اعطای تسهیلات بلاعوض به ۷۰ زوج جوان/ حمایت ویژه از۵۵۰ نفر از دانش‌آموزان مستعد در شرایط کرونا

مدیرعامل شرکت ره آوران فنون پتروشیمی با ارائه گزارشی از نتایج اجرای طرح‌های خرسندساز گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس در شهرستان بندر ماهشهر از ارائه آموزش‌ مهارت‌های زندگی و مشاوره‌های تخصصی به حدود ۳۲۰۰ نفر در جریان اجرای طرح تحکیم و تعالی خانواده در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خورنا، صبح امروز آیین آغاز دومین سال اجرای طرح تحکیم و تعالی خانواده با حضور تعدادی از مدیران عامل، مسئولین شهری و نماینده شهرستان بندر ماهشهر در سالن شرکت ره آوران فنون پتروشیمی برگزار شد.

نوید نادرپور در ابتدای این مراسم ضمن خوش آمدگویی به مهمانان اظهار داشت: سال گذشته و نیز در سال جدید پنج طرح خورسندساز در کمیته مسئولیت اجتماعی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس تصویب و در منطقه شهرستان بندر ماهشهر اجرا شدند.

مدیرعامل شرکت ره‌آوران فنون پتروشیمی بیان کرد: دو طرح از طرح‌های خورسند ساز هلدینگ خلیج فارس در زمینه آموزشی و فرهنگی بوده، که توسط شرکت ره‌آوران فنون پتروشیمی اجرا شده‌، این طرح‌ها عبارتند از طرح تحکیم و تعالی خانواده و طرح حمایت از دانش آموزان با بضاعت علمی که به خوبی در سطح شهرستان اجرا و پیاده‌سازی شده‌اند.

وی گفت: طرح تحکیم و تعالی خانواده در ۴ بخش دختران مجرد، پسران مجرد، زوجین جوان و والدین دارای فرزند در ۳۵ کانون تخصصی سطح شهرستان بندرماهشهر اجرا شده اند.

نادرپور افزود: دراین طرح با اجرای هدف‌گذاری‌های انجام شده نتایج خوبی حاصل شد به طوری که در مجموع ۳۴۰۰ نفر در این طرح شرکت کردند‌ و از این تعداد ۵۲۵ نفر پسر مجرد ۶۹۸ نفر دختر مجرد ۱۱۴۴ نفر زوج فرزند دار و ۷۹۳ نفر زوج جوان بوده‌اند.

وی ادامه داد: آموزش‌هایی که در این طرح به خانواده‌ها داده شد عمدتاً مهارت‌های زندگی بوده در کنار مشاوره‌های تخصصی به آن‌ها ارائه شده است، همچنین مسابقات و برنامه‌های فرهنگی و آموزشی دیگری در این طرح برگزار شده و در پایان طرح تسهیلاتی بلاعوض به بیش از ۷۰ زوج که شرکت آنها در این طرح منجر به ازدواج آنها شد، اعطا شد.

مدیرعامل شرکت ره آوران فنون پتروشیمی عنوان کرد: دومین طرح خرسندسازی که توسط شرکت ما و با حمایت شرکت‌های منطقه انجام شده، طرح توانمندسازی دانش آموزان با بضاعت علمی منطقه بوده که در این طرح مجموعا طی دو سال اخیر ۵۵۰ دانش آموز تحت پوشش قرار گرفته‌اند و در کنار حمایت مالی از این تعداد دانش آموزان به دلیل شرایط کرونایی و تعطیلی مدارس و آموزش آنلاین به ۳۷۳ دانش آموز در سال گذشته تبلت هدیه داده شد. همچنین دوره‌ای برای هزار دانش‌آموز کنکوری آزمایشی برگزار شد تا بتوانند نتایج بهتری در کنکور کسب کنند.

وی تصریح کرد: از نقاط قوت این دو طرح، جمع آوری اطلاعات و انجام کارهای تحقیقاتی و علمی است که توسط تیم مشاورین مسئولیت اجتماعی خلیج فارس انجام شده‌اند. این طرح‌ها تجربه بسیار خوبی بود به طوری که اکنون با الگوگیری از آن‌ها در عسلویه در حال اجرا هستند.

نادرپور گفت: شرکت‌های منطقه در موضوع طرح‌های خورسند ساز و مسئولیت اجتماعی خود با همه توان و سرعت اعتبارات را تامین کرده و یکی از دلایل موفقیت این طرح‌ها همدلی و همکاری مدیران شهری و مدیران عامل صنایع پتروشیمی در اجرای آن‌ها است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم که با شناخت نقاط ضعف این طرح و تجربیات بدست آمده و با برنامه‌ریزی انجام شده بتوانیم به هدف خود که جلب رضایت خداوند و خرسندی مردم منطقه دست پیدا کنیم.