فتح خرمشهر امتداد شکست حصر آبادان بود

خورنا: بهرام ایلخاص‌زاده اظهار داشت: شکست حصر آبادان سرآغاز عملیات‌های بزرگ هشت‌سال دفاع مقدس بود.
به گزارش خورنا به نقل از فارس، وی بیان کرد: شکست محاصره آن بسیار دشوار به نظر می‌رسید اما رزمندگان اسلام در عملیات ثامن الائمه با رشادت، این محاصره را شکستند و اولین پیروزی بزرگ خود را در جنگ به ثبت رساندند.
فرماندار آبادان افزود: دشمنان برای همیشه دریافتند که ملت بزرگ و شریف ایران شکست ناپذیرند و تجاوز به خاک ایران بهای سنگینی دارد.
وی ادامه داد: شکست حصر آبادان به دلیل پایداری و ایستادگی جوانان این مرز و بوم سر منشا همه پیروزی‌ها در طول هشت سال دفاع مقدس شد.
ایلخاص‌زاده تصریح کرد: مهم‌ترین رمز پیروزی رزمندگان اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس پیروی از اوامر ولایت فقیه بود چرا که ولایت فقیه ضامن پیروزی و نجات در جامعه است.
وی در ادامه گفت: در سایه زحمت رزمندگان و شهدا ما اکنون در منطقه حرکت بیداری اسلامی را مشاهده می‌کنیم و هدفی را که در دوران دفاع مقدس دنبال می‌کردیم در حال تحقق است.
فرماندار آبادان اضافه کرد: جنگ تحمیلی ایران و عراق به عنوان یک حماسه ملی و تجربه‌ای موفق برای همیشه در تاریخ ایران برای مردم محفوظ می‌ماند.
وی اظهار داشت: گرامی‌داشت سالروز شکست حصر آبادان امسال نیز باشکوه‌تر از سال‌های گذشته توسط مردم و مسئولان برگزار می‌شود.
ایلخاص‌زاده همزمانی هفته دفاع مقدس با بازگشایی مدارس را بسیار مؤثر دانست و خاطرنشان کرد: باید از این فرصت در راستای تبیین آرمان‌های شهدا و ایثارگران بهره کافی برده شود.
وی افزود: روایت‌گری عملیات هشت سال دفاع مقدس توسط رزمندگان در مدارس باید موردتوجه قرار گیرد و در همین راستا فرهنگ ایثار و شهدا به نسل سوم انقلاب انتقال یابد.
فرماندار آبادان از مسئولان ادارات و دستگاه‌های اجرایی خواست در راستای برگزاری هرچه باشکوه‌تر آیین گرامی‌داشت سالروز شکست حصر آبادان با دستگاه‌های متولی همکاری لازم داشته باشند.