تصویب افزایش سرمایه شرکت پتروشیمی فن آوران در مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام این شرکت

مجمع عمومی فوق العاده شرکت پتروشیمی فن آوران صبح امروز در محل سالن همایش های مجموعه فرهنگی تلاش تهران برگزار و افزایش سرمایه این شرکت با اکثریت آراء به تصویب سهامداران رسید

به گزارش خبرگزاری خورنا، به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت پتروشیمی فن آوران مجمع عمومی فوق العاده این شرکت صبح امروز دهم آبان با حضور اکثریت صاحبان سهام در محل سالن همایش های مجموعه فرهنگی تلاش تهران برگزار و افزایش سرمایه این شرکت از مبلغ ۹۵۰ میلیارد ریال به ۳۰,۹۵۰ میلیارد ریال مصوب گردید .

محمد جواد بدری مدیرعامل شرکت پتروشیمی فن آوران در ابتدای این مجمع به ارایه گزارش مقایسه عملکرد شش ماهه سال جاری و مدت مشابه سال ۱۳۹۹ پرداخت و طی آن، از رشد چشمگیر شاخص های مقایسه ای دوره مورد اشاره خبر داد.

بدری مبلغ کل درآمد عملیاتی شرکت در شش ماه سال۱۴۰۰ را ۴۱،۳۶۵ میلیارد ریال اعلام نمود که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۴۹% افزایش را نشان می دهد.

وی همچنین اظهار داشت مبلغ کل فروش اسید استیک با رشد ۲۹۲ درصدی در شش ماهه نخست ۱۴۰۰به ۱۳،۸۲۱ میلیارد ریال رسید که این شاخص در مورد محصول متانول جهش چشمگیر ۱۱۳ درصدی با تحقق فروش ۲۷۰ هزار میلیارد ریالی در شش ماه نخست امسال را نشان می دهد.

مدیرعامل فن آوران، اهم دلایل تحقق این دستاوردها را اتخاذ استراتژی های مناسب در حوزه بازرگانی، بهره گیری مناسب از فرصت های بازار و بالابردن میانگین نرخ فروش هر تن محصول به دنبال سیاست های اجرایی صحیح به همراه تغییرات مثبت در شرایط بین المللی بازار اعلام کرد.

گفتنی است میانگین نرخ صادرات هر تن متانول پتروشیمی فن آوران، در شش ماهه نخست امسال به ۳۲۱ دلار رسید که ۹۱ درصد بیش از میانگین دوره مشابه سال قبل است. این نرخ برای اسید استیک برابر با ۸۱۴ دلار در هر تن محقق گردید که جهش ۲۶۸ درصدی را نسبت به شش ماهه نخست ۱۳۹۹ در بر دارد.

سود عملیاتی شرکت در شش ماهه اول امسال، ۲۳،۰۵۴ میلیارد ریال اعلام شد که ۱۶۲% بیش از مدت مشابه سال قبل و نیز ۱۰۶% بالاتر از بودجه مصوب شش ماهه می باشد.

بدری با اشاره به کاهش ۱/۴۴ درصدی هزینه های مالی تا مبلغ ۱،۲۱۲ میلیارد ریال در شش ماهه نخست۱۴۰۰، اهم دلایل افزایش سرمایه را علاوه بر لزوم تامین مالی مورد نیاز جهت پرداخت سود سهام و بهبود نسبت مالکانه، اصلاح ساختار مالی شرکت و بهبود نسبت های بدهی و نیز ممانعت از رشد چشمگیر هزینه های مالی عنوان کرد و مستدل به موارد مذکور درخواست افزایش سرمایه از مبلغ فعلی ۹۵۰ میلیارد ریال به ۴۰ هزار میلیارد ریال را به مجمع فوق العاده صاحبان سهام ارائه داد.

در نهایت این مجمع با لحاظ جمیع جهات با افزایش سرمایه شرکت پتروشیمی فن آوران از ۹۵۰ میلیارد ریال به ۳۰,۹۵۰ میلیارد ریال موافقت و با اکثریت آراء، آن را به تصویب رساند.

شایان ذکر است برخی از سهامداران نیز در راستای سیاست های ابلاغی ستاد ملی مقابله با شیوع بیماری کرونا، از طریق درگاه مجازی این مجمع را همراهی کردند.

در حاشیه برگزاری این مجمع، مدیرعامل پتروشیمی فن آوران در جمع سهامداران حاضر حضور یافت و به پرسش های ایشان پاسخ گفت که با استقبال پرشور سهامداران همراه بود