جشنواره جابر این حیان در شهرستان ماهشهر افتتاح شد +تصاویر

خورنا: جشنواره جابر این حیان در دبستان نمونه دولتی شهرستان ماهشهر با حضور رئیس اداره آموزش و پرورش ماهشهر افتتاح شد.

ماندنی قنواتی، رئیس اداره آموزش و پرورش بندرماهشهر در گفتگو با خبرنگار خورنا بیان داشت: جشنواره جابر ابن حیان با همت و تلاش مدیران مدارس ابتدایی، آموزگاران و دانش آموزان مقطع ابتدایی برگزار شد و هدف این جشنواره نمایش توانایی ها و هنرمندی های دانش آموزان مقطع ابتدایی میباشد.

رئیس اداره آموزش و پروش شهرستان ماهشهر ادامه داد: این جشنواره نمونه ابتدایی از جشنواره جوان خوارزمی میباشد با این تفاوت که جشنواره جوان خوارزمی در مقاطع بالاتر برگزار میشود و جشنواره جابر فقط در مقطع دبستان قابل برگزاریست.

وی در ادامه در خصوص نحوه برگزاری این جشنواره بیان داشت: این جشنواره ابتدا در سطح مدارس به صورت داخلی برگزار میشود، سپس طرح های برگزیده به مرحله شهرستانی فرستاده میشود که امروز در دبستان نمونه دولتی دانشوران شاهد آن هستیم و پس از این طرح های منتخب شهرستانی به جشنواره استانی راه پیدا میکنند.

ماندنی قنواتی تصریح کرد: طی روزهای آتی دانش آموزان مقاطع تحصیلی در سطوح ابتدایی، متوسطه و دبیرستان برای بازدید از این نمایشگاه اعزام میشوند و از نزدیک دست آوردهای دانش آموزان دبستانی را مشاهده میکنند.

قنواتی خاطر نشان کرد: شهرستان ماهشهر تا کنون مقامی در جشنواره جوان خوارزمی کسب نکرده ولی در مسابقات علمی و تولید محتوای الکترونیک چندین مقام در سطح استان و کشور کسب کرده است.

وی ابراز امیدواری کرد برگزاری چنین جشنواره هایی باعث سوق دادن دانش آموزان از کلاس های تئوری به مباحث عملی شود.

قنواتی در پایان در خصوص چگونگی برگزاری مقطع ششم دبستان در شهرستان ماهشهر بیان کرد: با جلسات فشرده و مکرری که در سطح استان برگزار شد و آموزش نیروهای لازم جهت تدریس در مقطع ششم دبستان، این مقطع در شهرستان ماهشهر به خوبی و بدون مشکل خاصی در حال برگزاری است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • سیران اونایی که میگن خوبه خیلی دروغ گو هستند