جمع بندی رئیس قوه قضاییه از سفر به خوزستان

رئیس قوه قضاییه در پایان سفر به خوزستان با حضور در جمع خبرنگاران استان گزارشی از این سفر یک روزه را ارائه داد.

به گزارش خبرنگار خورنا از اهواز حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای شامگاه پنجشنه ششم آبان ۱۴۰۰ در جمع خبرنگاران گفت: خوزستان استانی با مختصات و ویژگی هایی خاصی بوده که علیرغم داشتن ظرفیت‌های بالای رشد و توسعه ولی بخشهایی از آن با محرومیت‌هایی مواجه است.

وی یادآوری کرد: قبل از سفر امروز یک هیاتی را به خوزستان اعزام کرده بودیم تا مشکلات مربوط به حوزه قضاییه این استان از لحاظ ساختاری و کمبود نیروی انسانی، محل اداری و تجهیزات را رصد و گزارشات آن را در اختیار ما قرار دهند.

رئیس قوه قضاییه بیان کرد: در این سفر تقریبا همه مدیران عالی قوه قضاییه حضور داشتند که با ماموریت ویژه از شهرهای مختلف استان بازدید و مشکلات این مناطق را از نزدیک رصد کردند.

اژه‌ای ضمن اشاره به بازدید نمایندگان قوه قضاییه از انبارهای بنادر امام و خرمشهر گفت: در این بنادر کالاهایی یا دپو و یا از قبل وجود داشت که گزارشاتی از آنها توسط سازمان اموال تملیکی تهیه و امروز طی جلساتی با حضور مسئولین استانی تصمیمات خیلی خوبی برای تعیین تکلیف هرچه سریعتر این کالاها گرفته شد.

وی تصریح کرد: ملاقات مردمی، دیدار با علما و اقوام و طوایف، حضور در شورای اداری و نشست قضایی با نمایندگان قضات و کارمندان شوراهای حل اختلاف استان نیز از دیگر برنامه های این سفر یک روزه به خوزستان بود.

رئیس قوه قضاییه عنوان کرد: تعدادی از مردم گلایی‌هایی از کمبود دفاتر خدمات قضایی در برخی شهرستانهای استان داشتند که مقرر شد در این زمینه پس از بررسی مسئولان مربوطه به صورت فوق‌العاده ترتیب اثر داده شود.

وی ادامه داد: همچنین افزایش تعداد قاضی، کارمندان و پست‌ها در دادسرا و دادگاههای استان نیز به همراه اصلاح برخی ساختارهای قضایی از دیگر مواردی بود که دستورات آنها در این سفر داده شد.

رئیس قوه قضاییه گفت: در این سفر مصوب شد برای رفع برخی مسائل دادگستری، سازمان زندانها و سایر سازمانها وابسته در مجموع حدود ۲۳۰ میلیارد تومان ظرف دو سال به اعتبارات سالیانه این قسمتها اضافه شود.

اژه‌ای در پایان بیان کرد: امیدواریم با کمک سایر مسئولین اجرایی بتوانیم مصوبات این سفر را هرچه زودتر نهایی کرده تا گوشه ای از دین خود را به مردم همیشه در صحنه استان خوزستان ادا کنیم.