شرکتهای پتروشیمی ماهشهر آماده عقد تفاهم نامه جهت انجام اتوماسیون صنعتی هستند

خورنا: در پی برگزاری مسابقات رباتیک موسوم به پتروکاپ ۲۰۱۳ توسط سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر، شرکتهای این منطقه ی صنعتی، برای مذاکره و امضای تفاهم نامه جهت اجرای اتوماسیون صنعتی اعلام آمادگی کردند.

به گزارش خورنا به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر، مدیرعامل این سازمان در حاشیه برگزاری اولین دوره مسابقات رباتیک پتروکاپ ۲۰۱۳، ضمن گفتگو با ما گفت: مدیران ارشد شرکتهای بزرگ پتروشیمی در جریان این مسابقات، از میزان تاثیر و تعدد کاربرد رباتیک در صنعت متعجب شده و برای مذاکره و امضای تفاهم نامه با سازندگان رباتهای صنعتی اعلام آمادگی کردند لذا امیدواریم که بتوانیم در ادامه، مقوله ی رباتیک در کشور را از سطح مسابقات به سمت رباتیک صنعتی در پتروشمی ارتقا دهیم.

 علی یزدانی در خصوص آینده ی  تاثیر تداوم این مسابقات را در گسترش تکنولوژی رباتیک در صنعت پتروشیمی این چنین بیان کرد: یکی از موضوعاتی که ما در برگزاری از این مسابقات دنبال می کنیم این است که دانش رباتیک از حالت مسابقه ی صرف خارج شده و آنرا به سمت صنعتی شدن حرکت دهیم. در این زمینه دانشگاه نیز باید تلاش کند که به مسابقات خود رنگ کاربردی و صنعتی دهد.

وی خاطر نشان کرد: هم اکنون در دنیا شرکتهای بزرگ در حال برند سازی هستند و از مسابقات به عنوان فضایی که در آن صنعتگران و متخصصان نظرات خود را ارائه نموده و براساس آن طراحی بکنند، بهره می برند.

یزدانی افزود: ما علی رغم اینکه توسعه خوبی در صنعت کشور داشته ایم، اما هنوز اتوماسیون صنعتی نداریم و اگر هم داریم بسیار ناکافی است. ما بدنبال این هستیم که اتوماسیون صنعتی را وارد صنایع خود کنیم و وقتی بحث از اتوماسیون صنعتی می شود، دانش رباتیک هم کنار آن مطرح می شود.

علی یزدانی، نتیجه گیری کرد: هدف ما از ایجاد جام پتروکاپ، که برای اولین بار توسط یک صنعت و به صورت سراسری میزبانی شده است، توسعه ی اتوماسیون صنعتی در کشور و از جمله صنایع پتروشیمی است.

به عقیده ی وی اتوماسیون صنعتی در صنعت پتروشیمی می تواند بسیار راهگشا باشد چرا که می تواند منجر به کاهش قیمت تمام شده، پایین آوردن هزینه ها، کاهش ضایعات و افزایش سرعت و دقت در کار و رقابت پذیری بیشتر با رقبای جهانی شود.