ذخیره ۳ هزار و ۵۰۰ تن میوه برای شب عید خوزستانی‌ها

خورنا: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان گفت: ۳ هزار و ۵۰۰ تن میوه شب عید شامل سیب و پرتقال ذخیره شده است که قیمت آنها به صورت سراسری اعلام می‌شود.

امیرحسین نظری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: میوه شب عید هم اکنون در سردخانه‌های آذربایجان غربی و شمال کشور ذخیره‌سازی و نگهداری می‌شود که سهمیه استان خوزستان ۳ هزار و ۵۰۰ تن است و از چند روز آینده به استان حمل و وارد سردخانه‌ها خواهد شد.

*محوله برنج از بندرعباس در راه است

وی با بیان اینکه در چند روز آینده محموله برنج هندی از بندر عباس نیز ترخیص می‌شود، افزود: قیمت هر کیسه ۱۰ کیلویی برنج هندی تامین شده ۳۸ هزار و ۵۰۰ تومان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلی که در مدت اخیر برای تامین برنج به وجود آمد، تا رسیدن به فراوانی برنج در بازار به زمان نیاز داشته و شاهد افزایش برنج دانه بلند هندی در بازار هستیم.

*برای کاروان‌های راهیان نور سهمیه جداگانه برنج در نظر گرفته شود

وی تصریح کرد: در سطح استان خوزستان علاوه بر مهمانان نوروزی برای کاروان راهیان نور نیز نیاز به افزایش سهمیه برنج داریم و باید به ازای کاروان‌های راهیان نور سهمیه جداگانه برنج در نظر گرفته شود.

نظری با اشاره به اینکه باید سهمیه برنج کاروان‌های راهیان نور در اختیار استان قرار گیرد، گفت: در زمینه تامین شکر، مشکل خاصی مشاهده نمی‌شود و در حال حاضر شکر با قیمت کیلویی یک ‌هزار و ۲۵۰ تا یک هزار و ۳۰۰ تومان در حال عرضه است.

*برگزاری نمایشگاه‌های بهاره از ۱۲ اسفندماه

وی با اشاره برگزاری نمایشگاه‌های بهاره از ۱۲ اسفندماه سال جاری تصریح کرد: در نمایشگاه‌های بهاره مواد غذایی، آجیل و خشکبار، کیف و کفش، پوشاک در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان در پایان در این نمایشگاه سعی شده است واحدهای تولید کننده را دعوت کنیم تا سود ۲۰ درصدی واسطه‌ها حذف شود و بار روانی حاکم بر بازار با این نمایشگاه کاهش یابد.