کشتی گیر گتوندی چهره شاخص رقابت های زیر ۲۳ سال جهان از نگاه اتحادیه جهانی کشتی

اتحادیه جهانی کشتی از حضور سنگین وزن کشتی فرنگی ایران در رقابت‌های قهرمانی جهان نوشت.

 

اتحادیه جهانی کشتی در خبری به حضور امین میرزازاده سنگین وزن المپیکی کشتی فرنگی ایران در رقابت‌های زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان اشاره و تاکید کرد: هر چند میرزازده به دنبال بهترین نمایش در رقابت‌های صربستان و کسب عنوان قهرمانی جهان است اما در این راه رقبای خوبی از روسیه و ارمنستان را پیش رو دارد.

 

اتحادیه جهانی کشتی در اینباره نوشت: میرزازاده ماه گذشته به دلیل ابتلا به ویروس کرونا، فرصت حضور در رقابت‌های جهانی نروژ را از دست داد. وی در المپیک توکیو در دیدار رده‌بندی با شکست مقابل رضا کایالپ به عنوان پنجمی رسید. قهرمان سابق بزرگسالان آسیا، اینک به دنبال دومین طلای جهان پس از کسب عنوان قهرمانی جوانان جهان در سال ۲۰۱۸ است. وی در اولین حضور خود در رقابت‌های امیدهای جهان در سال ۲۰۱۷ نیز به عنوان پنجمی رسید.

 

با این حال کسب عنوان قهرمانی جهان برای میرزازاده قطعی نیست چرا که روسیه نیز میخاییل لاپتف قهرمان امیدهای اروپا را در ترکیب خود خواهد داشت. دیوید اواساپیان ارمنستانی دیگر رقیب جدی میرزازده در این مسابقات خواهد بود، هر چند میرزازاده در فینال رقابت‌های جهانی جوانان در سال ۲۰۱۸ موفق به شکست ۵ بر صفر این کشتی‌گیر ارمنستانی شد اما وی چندی پیش موفق شد به فینال رقابت‌های زیر ۲۳ سال اروپا برسد.

 

همچنین در وزن ۶۳ کیلوگرم، در روز نخست علیرضا نجاتی دارنده مدال برنز جهان ۲۰۱۹ با لری ابولادزه از گرجستان که در فینال مسابقات جهانی نروژ با نتیجه ۵ بر ۴ مغلوب میثم دلخانی شد، رقابت خواهد داشت.

 

اتحادیه جهانی کشتی همچنین به حضور نفراتی مانند امین کاویانی‌نژاد، پویا دادمرز و محمدناقوسی در ترکیب تیم ایران اشاره کرده است.

 

 

منبع

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *