وضعیت کرونایی بندر ماهشهر آبی شد

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندر ماهشهر از آبی شدن وضعیت کرونایی شهرستان بندر ماهشهر خبر داد.

فضل اله ترحم | خورنا، دکتر محمد شنبدی در گفت و گو با خبرنگار خورنا، اظهار کرد: بندر ماهشهر پس از ماهها که در وضعیت قرمز قرار داشت و در هفته‌های اخیر نارنجی و سپس زرد شده بود هم اکنون در وضعیت آبی کرونایی قرار گرفته است.

وی افزود: آبی شدن وضعیت کرونایی بندر ماهشهر حاصل مجاهدت و تلاش خستگی ناپذیر همکاران ما در بخش بهداشت و درمان شهرستان، همکاری و مساعدت بسیار خوب مسئولان و شهروندان عزیز، واکسیناسیون گروه های مختلف سنی، مراعات کردن دستورالعمل‌ها و پایبندی به فاصله گذاری اجتماعی است.

شنبدی تاکید کرد: البته با توجه به افزایشی شدن آمار بیماران در برخی شهرهای اطراف این وضعیت شکننده است و در صورت کوچکترین بی توجهی به رعایت اصول بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، شرایط برگشت پذیر خواهد بود و ویروس منحوس کرونا دوباره با شدت بیشتری جولان خواهد داد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندر ماهشهر در پایان گفت : هم اکنون فرآیند واکسیناسیون علیه بیماری کرونا در سطح شهرستان در حال انجام است و با توجه به روشن شدن نقش واکسیناسیون در کاهش چشمگیر درصد مرگ و میر و همچنین کاهش ابتلا و شدت بیماری، انتظار است همه مردم عزیز چه در مناطق شهری و چه مناطق روستایی به این مهم اهمیت بیشتری داده تا ان شا الله به درصد قابل قبولی از ایمنی ناشی از تزریق واکسن برسیم چرا که خودداری از تزریق واکسن علاوه بر به خطر انداختن جان خود ایجاد مخاطره برای خانواده و سایر افراد جامعه است.

گفتنی است ، مطابق جدیدترین رنگبندی شیوع کرونا در استان خوزستان هم اکنون ۲شهر در وضعیت نارنجی، ۱۳شهر در وضعیت زرد و ۱۲شهر در وضعیت آبی قرار دارند.