طرح غدیر از سد دز آبگیری نمیشود/تامین آب مورد نیاز طرح غدیر از کانال W2 مقابل پادگان کرخه انجام میگیرد

 

متاسفانه علیرغم پیگیری مسئولان شهرستان دزفول اما برخی جریانات با هدفهای سیاسی ، وحدت رویه موجود در دزفول و همچنین روند رو به رشد حضور مسئولان دزفولی در راس مسئولیتهای استانی و کشوری را هدف قرار داده و با مطرح کردن موضوع طرح غدیر به دنبال تخریب آنها و از طرفی موجبات نگرانی مردم را بوجود اورده اند.

محمد رضا کرمی نژاد دقایقی پیش در گفتگو با خبرنگار ما آخرین جزییات آبگیری از طرح غدیر را به شرح زیر اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با اعلام اینکه عملیات انتقال آب از سد دز آینده مشخصی ندارد و فعلا قابلیت اجرایی ندارد گفت : با توجه به کاهش آورد و کیفیت پایینتر آب کارون و کرخه نسبت به دز موضوع طرح غدیر جهت انتقال آب شرب از پایین دست رودخانه دز توسط سازمان آب و برق خوزستان در حال اجراست.

دکتر محمد رضا کرمی نژاد افزود : پیش از این قرار بود تامین آب شرب طرح غدیر از محل سد دز برداشت شود که با توجه به عدم اجرایی بودن ، این طرح دچار تغییر شده و قرار است از پایین دست رودخانه دز از کانال آب روبروی پادگاه کرخه آب شرب مورد نیاز این طرح تامین شود.

وی تصریح کرد : پیش از این طرح غدیر برای تامین آب شرب شهرهای اهواز و جنوب استان از دو کانال کرخه برای شهرهای اهواز ، دشت آزادگان ، خرمشهر و ابادان و شادگان تامین میشد که به دلیل کیفیت پایینتر آن نسبت به دز و همچنین کاهش آورد مجری طرح یعنی آب و برق خوزستان بنابر بر تکالیف قانونی طرح را تغییر داده و تصمیم گرفته آب مورد نیاز این طرح را در نقطه ای مقابل پادگان کرخه تحت عنوان کانال w2 که از سرزیرهای پایین دست رودخانه دز است به میزان ده متر مکعب در ثانیه تامین کند .

کرمی نژاد در پایان خاطرنشان کرد: برای مواقع اضطراری نیز خط پدافندی در نظر گرفته شده که از کرخه و دز آب مورد نیاز تامین خواهد شد تا شهرهای دشت ازادگان ، اهواز ، ابادان ، خرمشهر و شادگان مشکلی در خصوص تامین آب شرب نداشته باشند/دزآفاق