سرپرست معاونت گردشگری خوزستان خبر داد:

تشکیل اتاق فکر گردشگری در خوزستان

سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی خوزستان گفت: با هدف استفاده از ظرفیت افراد خلاق و ایده‌پرداز و نیز برای توسعه صنعت گردشگری و ایجاد ساختارهایی برای ارتباط بین صنعت، دانشگاه و بازار کار، اتاق فکر گردشگری استان خوزستان تشکیل می‌شود.

به گزارش خورنا پیمان نبهانی امروز پنجشنبه ۲۹ مهرماه ۱۴۰۰ در تشریح این خبر گفت: اتاق فکر گردشگری استان به عنوان بازوی مشورتی و به منظور کمک به رشد و توسعه فرهنگ گردشگری، تبادل افکار و بیان آرا و عقاید، تهیه بستر و ایجاد فکر و ایده، تصمیم‌سازی و ارائه راهکارهای خلاقانه عملی و قابل اجرا در بخش گردشگری، با انتشار فراخوان و بررسی سوابق افراد و تأیید شورای راهبری تشکیل می‌شود.
 
او با اشاره به شرایط عضویت در این اتاق افزود: افرادی که در پاسخ به انتشار فراخوان امکان ارسال مدارک برای عضویت در اتاق را دارند، علاوه بر این‌که باید دانش‌آموخته دانشگاهی رشته‌های مرتبط باشند، باید دارای سابقه فعالیت در حوزه‌های مرتبط با گردشگری، تخصص و تجربه در مورد موضوعات مطروح در اتاق فکر، روحیه بالای پژوهشگری و تحقیق و نیز روحیه خلاق و نوآوری و علاقمند به کار گروهی باشند.
 
سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی خوزستان با بیان این‌که سازوکار اولیه برای اتاق فکر گردشگری پیش از این در اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فراهم شده بود گفت: به‌دلیل شرایط خاص پاندمی کرونا، امکان صدور فراخوان پیش از مقطع فعلی فراهم نبود که به لطف خداوند و با بهبود وضعیت فراگیری بیماری، از امروز، اطلاع‌رسانی لازم برای دریافت سوابق و مدارک داوطلبان عضویت در این اتاق فکر را را انجام می‌دهیم.
 
او خاطرنشان کرد: پس از دریافت و بررسی سوابق افراد داوطلب، عضویت آنان منوط به تأیید برخورداری ایشان از شایستگی‌های حرفه‌ای، نگرش، دانش‌آموختگی، تجربه و مهارت در زمینه گردشگری در استان و نیز تأیید شورای راهبری ملی خواهد بود.
 
نبهانی ابراز امیدواری کرد: با بهره‌گیری از ظرفیت‌های فکری، علمی و تجربه افراد عضو اتاق، شاهد رشد و رونق در گردشگری باشیم.