رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان خبر داد:

رشد ۱۲ درصدی قیمت مرغ در خوزستان/ کمبود جوجه یک روزه در استان وجود دارد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان عنوان کرد: قیمت گوشت مرغ در خوزستان در حال حاضر بین ۲۷ تا ۲۸ هزار تومان بوده که نسبت به سال گذشته دارای رشد ۱۲ درصدی است.

به گزارش خبرنگار خورنا از اهواز خدارحم امیری زاده عصر امروز سه‌شنبه ۲۷ مهرماه ۱۴۰۰ در نشست ستاد تنظیم بازار خوزستان گفت: میزان جوجه ریزی مرغ گوشتی استان در شهریور ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه درصد و در مهرماه نیز رشد هشت درصدی دارد.

وی عنوان کرد: قیمت گوشت مرغ در خوزستان در حال حاضر بین ۲۷ تا ۲۸ هزار تومان بوده که نسبت به سال گذشته دارای رشد ۱۲ درصدی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان یادآوری کرد: هیچ کمبود گوشت مرغی در سطح استان وجود ندارد و تنها مشکل ما در بحث جوجه یک روزه است که علت آن نیز مسئله تحریم های بین المللی بوده که بر کلیه مزارع مرغ مولد کشور تاثیر گذاشته است.

امیری زاده ضمن اشاره به دستورالعمل جدید وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر رعایت فاصله زمانی ۸۰ روزه در بین دو جوجه ریزی گفت: این فاصله زمانی که به خاطر بحث کمبود جوجه یک روزه در کل کشور تعیین شده، برای خوزستان زیاد است زیرا در این استان نسبت تولید به سرانه مصرف گوشت مرغ دارای موازنه منفی می‌باشد.

وی در پایان با بیان اینکه کمبودات گوشت مرغ خوزستان از طریق برخی استانها مانند ایلام، لرستان، کردستان، بوشهر و مرکزی جبران می‌شود اظهار کرد: در حال حاضر با یک کاهش عرضه مرغ کشتار روز نیز در سطح استان مواجه هستیم که علت آن تلفات ناشی از بیماری و سهل‌انگاری های مدیریتی در برخی واحدهای مرغداری است.