برگزاری آخرین کارگروه جشنواره پایتخت پنجره‌ها

خورنا: مریم دلباری اظهار داشت: جشنواره استانی پایتخت پنجره‌ها امسال نیز برای سومین سال متوالی در آبادان در حال برگزاری است.
به گزارش خورنا به نقل از فارس، وی ادامه داد: هدف از اجرای سومین جشنواره پایتخت پنجره‌ها به صورت تولید بسته فرهنگی، ماندگاری آثار رسیده، امکان استفاده بیش‌تر از تولیدات این بسته و معرفی هر چه بهتر و بیش‌تر هنرمندان و نویسندگان شرکت‌کننده در این جشنواره است
مسئول حوزه هنری آبادان افزود: امروز آخرین نشست استانی کارگروه شعر دفاع مقدس با حضور مسئولان و شاعران سراسر استان برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: در آخرین کارگروه شعر دفاع مقدس ۱۵ شاعر از مرکز استان و مابقی شاعران از شهرستان‌های شوشتر، آبادان، خرمشهر و… حضور دارند.
دلباری تصریح کرد: در راستای برنامه‌ریزی‌های انجام شده رونمایی از رونمایی از کتاب پایتخت پنجره‌ها و آیین اختتامیه این جشنواره ۱۵ شهریورماه جاری انجام می‌شود.
وی در ادامه گفت: با بررسی‌های انجام شده یک هزار و ۳۷۵ اثر از آثار ارسالی به سومین جشنواره استانی پایتخت پنجره‌ها راه یافتند.
مسئول حوزه هنری آبادان اضافه کرد:‌ ۹۶۷ اثر در بخش عکس، ۱۴۰ اثر در بخش داستان، ۲۵۰ قطعه شعر و ۱۸ متن نمایشنامه به مرحله پایانی سومین جشنواره پایتخت پنجره‌ها راه یافتند.
وی اظهار داشت: آثار ارسالی در بخش اثر و شعر دفاع مقدس نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته و استقبال مطلوبی از سوی هنرمندان صورت گرفته است.
دلباری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس خاطرنشان کرد: نمایشگاه عکس پایتخت پنجره‌ها که عکاسان فراوانی از سراسر کشور در آن شرکت کرده‌اند در شهرستان خرمشهر به عنوان کانون مرکزی حضور کاروان‌های راهیان نور برگزار می‌شود.
وی افزود: بسته فرهنگی ارائه شده در سومین جشنواره پایتخت پنجره‌ها شامل داستان، عکس، شعر، نمایشنامه و کتاب‌های جشنواره‌های اول و دوم سال‌های ۸۸ و ۸۹ خواهد بود.
مسئول حوزه هنری آبادان در پایان گفت: همه دستگاه‌ها باید در ترویج فرهنگ دفاع و ایثار و گسترش آرمان‌های شهدا و امام خمینی(ره) در جامعه کوشش و تلاش کنند زیرا جامعه امروز تشنه چنین فرهنگ و منشی است.