موزه شوش مسئول رسمی ندارد/ چرا حکم مدیرکل فاقد برش است؟

دبیر انجمن دوستداران میراث فرهنگی شوش در گفتگو با خورنا می‌گوید: در تاریخ دوم تیرماه سالجاری حکم مسئولیت موزه شوش از جانب مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان برای آقای هادی میرولی زده شده است ولی به دلایلی نامعلوم رئیس اداره میراث ‌فرهنگی شهرستان این حکم را اجرایی نکرده و فرد دیگری را به عنوان مسئول موزه شوش می‌گمارد که هیچ حکمی از سوی اداره کل میراث فرهنگی خوزستان ندارد.

علی درویشی دبیر انجمن دوستداران میراث فرهنگی شوش امروز یکشنبه ۲۵ مهرماه ۱۴۰۰ در گفتگو با خورنا عنوان کرد: شهرستان شوش با قدمت تمدن هفت هزار ساله همواره کانون توجه کارشناسان، باستان شناسان و مورخین قدیم و جدید بوده و موزه شوش نیز یکی از مهمترین موزه‌های ایران باستان است که سال ۱۳۴۵ هجری خورشیدی عده‌ای از کاوشگران فرانسوی با اشیا نفیسی که از کاوشهای خود در محوطه‌های باستانی شوش و دیگر مناطق خوزستان بدست آوردند آن را تاسیس کردند.

وی بیان کرد: با توجه به حساسیت این موزه و جایگاه خاصی که شهر شوش در بین باستان شناسان دنیا و کشور دارد مسئولیت اداره موزه شوش نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است ولی متاسفانه چند ماهی است که این موزه بدون داشتن یک مسئول رسمی در حال فعالیت می‌باشد.

درویشی افزود: البته در تاریخ دوم تیرماه سالجاری حکم مسئولیتی از جانب مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان برای آقای هادی میرولی زده شده است ولی به دلایلی نامعلوم رئیس اداره میراث ‌فرهنگی شهرستان این حکم را اجرایی نکرده و فردی را به عنوان مسئول موزه شوش می‌گمارد که هیچ حکمی از سوی اداره کل میراث فرهنگی خوزستان ندارد.

دبیر انجمن دوستداران میراث فرهنگی شوش در پایان این پرسش‌ها را مطرح می‌کند که چرا باید دستور یک مقام بالادستی میراث فرهنگی در خوزستان اینگونه توسط زیر مجموعه آن در شهرستان نادیده گرفته شود؟ و همچنین اگر خدای ناکرده برای موزه شوش با این همه اشیا گرانبها اتفاق خاصی صورت بگیرد چه کسی جواب گو خواهد بود؟ مدیر کل استان یا رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان؟

خبرنگار: احمدرضا رستمی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • دلسوز با سلام اقای درویشی نمیدانم در این دو سال کجا بودید اقای حمید سرخه دو سال است که مسول موزه هستند .متاسفانه در یک حرکت بسیار زشت یک شبه بدون هیچ دلیلی و به خاطر عرب زبان بودن اقای سرخه و با همکاری و همراهی افرادی مثل شما حکم برای میرولی زده میشود . در دوم تیر ماه . اگر نمیدانید به شما میگویم که اقای سرخه با تایید اداره کل استان و با استعلام حراست و مدیر موزها و معاونت حفظ و احیا حکم ایشان زده شد و به عنوان مسول موزه معرفی شدند. که با هماهنگی و معرفی رسمی ریاست اداره و مدیر پایگاه پژوهشی بود. حال شما در همه امور میراث دخالت میکنید نمیدانیم چه کاره هستید . اقای درویشی چرا در زمان مسول بودن دوستان خودتان اینطور مواضعی نمیگیرید . یکم حیا کنید همه بچه های میراث را به جان هم انداختید ‌. خدا عاقبت شما را به خیر کند .
    • دانیال من درویشی را نمیدانم برگ چه درختی است اما از نظر قانونی وقتی حکم جدیدی زده میشود قانونا حکم قبلی لغو میشود. تا آنجا که میدانم حکم جدید لغو نکردیده است. شما هم بجای اینکه مساله را قومیتی کنید اندکی خردورزانه به موضوع نگاه کنید تا متوجه شوید که فردا روزی اگر اتفاقی برای موزه افتاد اقای سرخه با حکم ملغی شده مسولیت را قبول میکند یا میرولی که حکم مدیریت گرفته است؟ یا هیچکدام؟ خداوند بزرگ شما و دیگر دوستانتان را که در منجلاب قومیتی گرفتار شده اید را به ساحل خردورزی و انسانی برساند.
    • ناشناس سلام دوست عزیز.احتمالا شما آقای درویشی را خوب نمیشناسی!!!! ایشان هرگز مطلبی را بدون تحقیق بیان نمیکند. شخصیت فرهیخته ایشان هرگز اجازه نمیدهد ایجاد تفرقه بکند.
    • ناشناس واقعا متاسفم برای مدیر پایگاه شوش و دیگر افراد آن حوزه
  • ناشناس باسلام در رابطه حکم جناب سرخه به عنوان مسئول موزه شوش البته ایشان انسان فرهیخته و دارای کمالات انسانی و مدرک باستانشناسی می‌باشد ودر کارشان موفق هستن،ومتاسفانه افرادی که در مجموعه پایگاه میراث فرهنگی شوش هستن که به دنبال تعویض ایشون هستن در صورتی که این افراد به زور میخواهند شخص دیگری را جایگزین آقای سرخه بکنندو به هر طریقی دارن هنجار شکنی از طریق فضای مجازی وغیره انجام می دهند.برای جناب سرخه آرزوی سربلندی دارم
  • ناشناس باسلام خدمت عزیزان درخصوص جناب آقای سرخه به عنوان مسئول موزه شوش البته که ایشان انسان پاک سرشت و باتجربه و دارای مدرک باستانشناسی می‌باشند.ومتاسفانه افرادی که در مجموعه پایگاه میراث شوش علی الخصوص مدیر پایگاه که به دنبال تعویض آقای سرخه هستن که واقعا کار درستی نیست و نمیدانم این گونه افراد به دنبال چه هستن!؟
  • حنطوش میرولی . گزینه یکی مثل بیژن حیدری هست(مدیر پایگاه میراث جهانی شوش) که بدون هماهنگی با رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان معرفی شد . از طرفی آقای حمید سرخه مسئول موزه شوش هستند که باستان شناسی هم هست. این وسط ضعیف های مدیریتی در میراث شوش خودش رو داره نشون میده ‌ هم ضعف هم عدم تعامل
  • حقگو پیشنهاد میکنم در خصوص استخدام همسر محترمه مدیر میراث فرهنگی جهانی شوش با مدرک دیپلم و دادن معاونت بهشون تحقیقی گزارشی تهیه کنه. آخه چطور میشه یکی رو بلافاصله بدون آزمون بدون مدرک دانشگاهی بدون تخصص بدون سابقه آوردش استخدام کرد بعدش معاونت داد بهش . الان شما مشکلتون فقط مدیر موزه هست فرید نگاهی به فساد اداری مالی کنید .... نه اینکه بر اساس سلیقه و قومیت حرف بزنید
  • چنانی نمیدانم چرا بعضی از کسانیکه پیام میفرستند درست مطلب آقای درویشی را نمیخوانند و متوجه نمی‌شوند البته زیاد مهم نیست که چرا متوجه نمیشوند چراکه تمام افق دیدشان تا نوک بینی خود میباشد و مسایل را در عرب و لر و قومیتی میبینندو‌این خود از دستاوردهای رییس اداره شوش میباشد. رییس موزه بله تا مرداد ماه آقای سرخه بوده و حکم جدید از دوم مرداد به آقای میرولی داده شده است و قانونا آقای سرخه غیرقانونی داره در موزه کار میکند و حکم قبلی ملغی شده است. حالا شما بگوید درویشی،میرولی ووو قوم گرا هستند یا هر چیز دیگر بی ارزش. کمی فکر کنید بعد مطلب بگذارید. چنانی خوب میدونه چه گندکاری کرده است.
  • جاویدان درود بر انجمن دوستداران میراث فرهنگی شوش و آقای درویشی که همچنان حامی میراث فرهنگی و صدای رسانی دوستداران میراث فرهنگی هستند.
  • شوشی اقای درویشی لطفا از تخلف مسول قبلی یگان حفاظت و علت یک شبه عوض کردن او هم مطلبی بنویسید و جریان جعل سند او و حکمی که دادگاه برای او تعیین کردند . اگر دلسوز هستید لطفا بیان کنید . از نیروی سرباز فراری که پایگاه میراث و با حمایت همین افراد که شما حامی انها هستید مشغول به کار هست هم بنویسید . اقای درویشی لطفا موضع خودتان نسبت به انجمنی که سالها است هیت مدیره ان اتخاب شد ولی به خاطر رای نیاوردن دوستان تخریب گر میراث ان انتخابات را باطل کردید و این انجمن که در حال حاضر به شکل منحل هست هم توضیحاتی بدید . که شما دبیر چه انجمنی هستید . متاسفانه سوابق شما نشان میدهد هر قت موقعیت دوستانتان در میراث به خطر می افتد شما موردی را سوژه میکنید تا بگویید میراث ضعیف هست . اگر لیاقت داشتید خوب شما را به ریاست اداره میراث معرفی میکردند در حالی که برای این پست خودتان را به اب و اتش میزنید . اقای درویشی شما حامی نیستید بلکه اخلال گر در نظم میراث فرهنگی هستید .