رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز خبر داد:

بستری ۵۱۳ بیمار کرونا در خوزستان/ نیمی از دانش آموزان استان واکسینه شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در حال حاضر ۵۱۳ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان خوزستان بستری هستند که از این تعداد ۳۳۳ بیمار در بخش عادی و ۱۸۰ بیمار در بخش مراقبت ویژه می‌باشند.

به گزارش خبرنگار خورنا از اهواز دکتر فرهاد ابول نژادیان امروز شنبه ۲۴ مهرماه ۱۴۰۰ در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا خوزستان با بیان این خبر افرود: میزان آمار واکسیناسیون در خوزستان تاکنون ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار دوز است.

وی عنوان کرد: در هفته گذشته با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و آموزش و پرورش یک قرارگاه دانش آموزی واکسیناسیون ایجاد و طی یک هفته در حدود ۳۰ درصد از دانش آموزان استان واکسن دریافت کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: تاکنون حدود ۵۰ درصد از دانش آموزان ۱۲ تا ۱۷ سال استان واکسن زده اند که این آمار باید افزایش پیدا کند.

ابول نژادیان پوشش واکسیناسیون در مناطق شهری استان به طور متوسط ۷۲ درصد بوده که این پوشش در مناطق روستایی ۵۰ درصد است که لازم است با تشکیل قرارگاه واکسیناسیون روستایی شاهد افزایش این آمار باشیم.

وی در پایان بیان کرد: حسب تاکید ستاد ملی کرونا، ادارات میبایست درب ورودی کارت واکسن مراجعین و کارکنان خود را بررسی و در صورت تزریق واکسن اجازه ورود به آنها داده شود و لذا مردم میتوانند با مراجعه به سامانه salamat.gov.ir کارت دیجیتال واکسیناسیون دریافت کنند.