مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان خبر داد:

درگذشت میراث بان کولفرح ایذه

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان از درگذشت عبدالرحیم اسدپور پیشکسوت و میراث بان کولفرح ایذه در استان خوزستان خبر داد.

به گزارش خورنا سید حکمت اله موسوی مدیرکل میراث فرهنگی روز پنج شنبه، بیست و دوم مهرماه ۱۴۰۰ با اعلام این خبر به خانواده مرحوم  اسدپور و مردم شریف و فرهنگ دوست شهرستان ایذه گفت.

وی عنوان کرد: عبدالرحیم اسدپور، پیشکسوت دلسوز و میراث بان خوزستانی بود که سال ها در راه مراقبت و حفاظت از آثار تاریخی، فرهنگی کشور، عمر و جوانی خود را صرف خدمت به فرهنگ کشور نمود.

موسوی گفت: وجود افراد فرهنگ دوستی مانند زنده یاد اسدی باعث غنای فرهنگی کشور می شود و فقدان این گنجینه های میراث دوست بدون تردید ضایعه ای تلخ، برای خانواده بزرگ میراث فرهنگی و همچنین  علاقمندان میراث فرهنگی خواهد بود.

وی افزود: زنده یاد اسدپور را، تمامی میراث دوستان، اصحاب رسانه و مردمی که از نزدیک با او ارتباط داشتند ،با نام عمو بَلِیطی می شناختند. میراث بانی فرهیخته که  از دوران کودکی و نوجوانی به واسطه زندگی در کنار آثار تاریخی کولفرح و شناخت کافی از این داشته های ارزشمند فرهنگی،  با علاقه، متانت، آرامش و کاملا دلسوزانه و دلنشین، بازدید کنندگان و پژوهشگران را با فرهنگ و میراث ایرانی اسلامی آشنا و توصیه به مراقبت از این آثار می نمود.

موسوی بیان کرد: مرحوم عبدالرحیم اسدپور در سال ۱۳۳۰ در شهرستان ایذه دیده به جهان گشود و سال ها در خانه پدری خود در دره باستانی کول فرح به مراقبت، صیانت و حفاظت از آثار تاریخی می پرداخت که با توجه به علاقه وی در نگاهبانی از این آثار در سال ۱۳۸۰ به عنوان میراث بان به استخدام اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ایذه در آمد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان در پایان گفت: متاسفانه این مرد و همکار ایراندوست و دوست داشتنی پس از یک دوره بیماری، سرانجام صبح روز پنجشنبه در سن هفتاد سالگی در بیمارستان شهدای شهرستان ایذه دار فانی را وداع گفت و به دیار باقی شتافت؛ روحش شاد و یادش گرامی باد