بازدید فراکسیون گردشگری و میراث فرهنگی مجلس از سازه های آبی شوشتر

 

شوشتر- اعضای فراکسیون گردشگری و میراث فرهنگی مجلس از مشکلات سازه‌های آبی شوشتر بازدید و بر لزوم ورود دولت و مجلس برای ساماندهی این سازه‌های آبی تأکید کردند.

 

نشت آب در دیواره غربی محوطه آسیاب‌های آبی شوشتر به دلیل وجود سیستم فرسوده لوله‌کشی آب است که در این راستا در روزهای گذشته مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان و معاون عمرانی استاندار خوزستان از این سازه‌ها بازدید کردند.

 

عصر روز پنجشنبه نیز اعضای فراکسیون گردشگری و میراث فرهنگی مجلس و برخی از استان خوزستان و مسئولان شهرستان از آثار تاریخی شوشتر از جمله سازه‌های آبی، پل بند لشکر، مسجد جامع، سری افضل و سایر موارد بازدید کردند.

 

«محمدرضا دشتی» رئیس فراکسیون گردشگری و میراث فرهنگی مجلس در این بازدید اظهار کرد: تخریب سازه‌های آبی فاجعه‌ای برای گردشگری است که باید مسئولان کشور، رئیس‌جمهور، وزیر نیرو و وزیر میراث فرهنگی و گردشگری در این زمینه ورود پیدا کنند.

 

وی افزود: اعضای فراکسیون گردشگری در این بازدید از نزدیک مشکلات را بررسی و گزارش‌های مربوطه را به کمیسیون اصل ۹۰ و وزرای مربوطه و دولت اعلام می‌کنند.

 

رئیس فراکسیون گردشگری و میراث فرهنگی مجلس گفت: امید است که با پیگیری‌های نماینده مردم شوشتر و گتوند مشکلات سازه‌های آبی رفع شود.

 

لزوم ورود دولت و مجلس برای ساماندهی سازه‌های آبی شوشتر

 

«سهراب گیلانی» نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس در این بازدید اظهار کرد: شوشتر از شهرهای ۵ – ۷ هزار ساله است که به شهر کهن شهرت دارد و با این حال منظومه آبی شوشتر که از بزرگ‌ترین منظومه‌های آبی در کشور به شمار می‌رود در حال تخریب شدن است و ضرورت دارد که مجلس و دولت از این‌گونه آثار حمایت کنند.

 

وی با اشاره به تخریب شدن دیواره ضلع غربی سازه‌های آبی افزود: دیواره سازه‌های آبی شوشتر نیاز به مقاوم‌سازی و سبک‌سازی ساختمان‌های بالادست این سازه دارد زیرا مقاوم‌سازی نشدن سازه‌های آبی خطری جدی برای مردم و میراث فرهنگی و گردشگری این شهرستان است.

 

گیلانی در خصوص مصوبات سال ۹۷ که در جلسه‌ای با وزیر نیرو تشکیل شد، بیان کرد: مصوبات سال ۹۷ که در راستای مقاوم‌سازی و ترمیم این سازه‌های آبی تصویب شد تاکنون هیچ‌کدام از مصوبات سال ۹۷ اجرا نشده است.

 

وی افزود: از فراکسیون گردشگری و میراث فرهنگی مجلس، وزرا و همچنین دولت درخواست می‌شود که مصوبات سال ۹۷ را به‌صورت فوری اجرا کنند.

منبع

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *