۵۰۰ میلیارد ریال به طرح های ورزشی آبادان اختصاص یافت

رئیس اداره ورزش و جوانان آبادان گفت: بودجه مورد نیاز اداره ورزش و جوانان این شهرستان در سال جاری برای اجرای طرح های ورزشی بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال است که از محل اعتبارات استانی و ملی مصوب ابلاغ شد.

به گزارش خبرگزاری خورنا، علی رضایی شکیب رییس اداره ورزش و جوانان آبادان اظهار کرد: در این راستا ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار فصل ورزش و تفریحات برای تکمیل هشت طرح ورزشی مانند زمین چمن مصنوعی فوتبال از محل‌ تملک دارایی سرمایه‌ای استانی و توسعه متوازن تامین شد همچنین ۲۷۰ میلیارد ریال از محل اهدایی نفت، موضوع سه درصد درآمد نفت خام و گاز طبیعی و ارزش افزوده ماده ۹۴ قانون برنامه ششم توسعه پرداخت شد.

وی بیان کرد: ۷۰ میلیارد ریال اعتبار نیز از محل اعتبارات ملی برای بهسازی و تکمیل پروژه ورزشی چمن طبیعی فوتبال واقع در بوارده جنوبی تخصیص داده شده که با مشخص شدن پیمانکار و شروع کار پروژه این اعتبار جذب خواهد شد.

رضایی شکیب به اختصاص ۳۳ میلیارد ریال برای احداث خانه تخصصی جودو و احداث خانه ورزش های رزمی آبادان اشاره کرد و گفت: این ۲ پروژه در سه ماهه نخست سال آینده به بهره برداری می رسند.

وی از پیگیری اختصاص ۸۰ میلیارد برای تکمیل استادیوم فجر اروندکنار، ۹۵ میلیارد ریال برای تخریب و بازسازی ورزشگاه پنج مهر آبادان(از محل ارزش افزوده) و ۳۰۰ میلیارد ریال برای احداث پروژه بزرگ دهکده ورزشی المپیک آبادان خبر داد و گفت: نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری برای تامین این اعتبار هستند.

رئیس اداره ورزش و جوانان آبادان با اشاره به کمبود زیرساختهای ورزشی در این شهرستان افزود: ۵۰ درصد مشکلات ورزش آبادان مربوط به کمبودزیرساخت است که با پایان یافتن عملیات احداث مجموعه ورزشی روباز در جوار رودخانه بهمنشیر بخشی از این مشکل رفع خواهد شد.

رضایی شکیب با انتقاد از ارگانها و صنایع در آبادان گفت: نگاه سازمانها به خصوص صنایع بزرگ به مقوله ورزش در این شهرستان به جای حمایت ، نگاه کالا محور است. در آبادان صنایع از مالیات معاف شده اند اما هیچگونه کمکی به ورزش شهرستان نمی‌کنند و از انجام مسوولیت‌ اجتماعی خود شانه خالی می‌کنند.

وی تنها درآمد اداره ورزش و جوانان در آبادان را از محل اجاره بهای سالن‌های ورزشی دانست و گفت:با توجه به قوانین مناطق آزاد مبنی بر معافیت صنایع و سرمایه گذاران از مالیات هیچ ارگان یا سرمایه گذاری در این منطقه حاضر به حمایت از رشته‌های ورزشی نیست.

رضایی شکیب با انتقاد از نبود سمن یا انجمن مردم نهاد در حوزه ورزش و جوانان آبادان گفت: جای این انجمن‌های مردم نهاد در شهرستان آبادان خالی است.

رئیس اداره ورزش و جوانان آبادان افزود: در سایر شهرستانهای استان خوزستان بخصوص شهرهایی که دارای صنایع بزرگ هستند از ظرفیت سمن‌ها استفاده شده است که لازم است در زمینه‌های فرهنگی، ورزشی و سایر حوزه‌ها از این ظرفیت‌ در آبادان نیز استفاده شود.

وی در خصوص اعزام تیم‌های ورزشی به مسابقات کشوری گفت: قبل از تشکیل اداره کل ورزش و جوانان منطقه آزاد اروند هزینه اعزام تیمها به مسابقات بر عهده هیاتهای ورزشی استان خوزستان بود.

رضایی شکیب اظهار داشت: با توسعه هیاتهای ورزشی در منطقه آزاد اروند اعزام تیم‌ها بر عهده هیات‌ها گذاشته شد ولی به دلیل عدم درآمدزایی این اعزام ها با مشکل مواجه شد هرچند اداره کل ورزش و جوانان منطقه آزاد اروند بسیاری از هزینه اعزام تیم‌ها و همچنین میزبانی مسابقات را بر عهده گرفته است.

وی در ادامه به واگذاری اراضی و املاک ورزشی به بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: بر اساس بخشنامه از سال ۹۸ اماکن ورزشی از طریق سامانه ستاد ایرانی وارد مزایده شده  و این اماکن پس از اعلام برندگان به بخش خصوصی واگذار گردید. پیش از این اماکن ورزشی در اختیار هیاتهای ورزشی بود تا از این طریق هزینه مورد نیاز خود را تامین کنند اما از سال ۹۸ و با اجرایی شدن این مصوبه ، هیاتهای ورزشی نیز متضرر شدند.

آبادان دارای ۴۲ هیات ورزشی فعال با ۱۷ هزار ورزشکار ساماندهی شده در رشته‌های مختلف است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *