هزینه‌ی بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات شورای راهبردی برای پروژه‌ی دفع آب‌های سطحی بندر امام/ تصفیه‌خانه آب بندر ماهشهر تا ۲۰ روز دیگر به بهره‌برداری خواهد رسید

نماینده بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان و بندر امام خمینی(ره) در مجلس شورای اسلامی گفت: بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات شورای راهبردی پتروشیمی در یکسال گذشته برای اجرای پروژه‌های دفع آب‌های سطحی بندر امام اختصاص یافته که این یکی از اقدامات انجام شده از سوی مسئولان شهرستان برای حل مشکل است.

به گزارش خورنا به نقل از روابط عمومی نماینده بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان، بندر امام‌خمینی(ره) و بخش جولکی در مجلس شورای اسلامی، نشست بررسی وضعیت پروژه‌های فاضلاب و دفع آب‌های سطحی بندر امام خمینی(ره) با حضور حبیب آقاجری نماینده بندر ماهشهر و بندر امام در مجلس شورای اسلامی، محمدرضا کرمی‌نژاد مدیرعامل شرکت آب‌ و فاضلاب استان خوزستان، فریدون بندری سرپرست فرمانداری بندر ماهشهر، شهردار بندر امام و جمعی از مسئولان شهری برگزار شد.

حبیب آقاجری در خصوص اقدامات انجام شده برای حل مشکل فاضلاب بندر امام بیان داشت: با پیگیری‌هایی که در مجلس نهم انجام دادیم، ۶۰ درصد از کار شبکه‌ی فاضلاب بندر امام انجام شد و در این نشست مقرر شد از ۴۰ درصد باقیمانده، مشکل قسمت‌هایی از شهر که نیاز ضروری به شبکه فاضلاب دارند، توسط آبفا رفع شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین بر اساس مصوبه دولت، برای تخصیص اعتبار تکمیل و توسعه شبکه فاضلاب بندر ماهشهر و بندر امام نیز توافقات لازم از طریق ماده ۵۶ انجام گرفته است و با تعیین پیمانکار به زودی کار آن‌ها آغاز می‌شود.

آقاجری در خصوص تعیین وضعیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب بندر ماهشهر و بندر امام خمینی اظهار داشت: این دو تصفیه‌خانه باید توسط چینی‌ها احداث می‌شد که حدود ۶۰ درصد کار انجام اما متاسفانه چندین سال به حال خود رها شده است.

نماینده بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان و بندر امام خمینی(ره) افزود: در این نشست مقرر شد مدیران آبفا این موضوع را پیگیری کنند و بر اساس وعده‌ی مسئولان آبفای استان، هر دو تصفیه‌خانه تا پایان سال ۱۴۰۱ تکمیل و وارد مدار شوند.

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان با اشاره به کیفیت آب شرب بندر ماهشهر و بندر امام گفت: با توجه به وعده‌ مدیرعامل آبفا خوزستان، تصفیه‌خانه آب بندر ماهشهر تا ۲۰ روز دیگر به بهره‌برداری خواهد رسید.

آقاجری تاکید کرد: کار کلرزنی و فیلتراسیون تصفیه‌خانه آب بندر امام نیز انجام شده و قرار است به زودی تکمیل و وارد مدار شود تا کیفیت آب شهر بندر امام نیز بهبود پیدا کند.

آقاجری خاطرنشان کرد: همه‌ی مسئولان استان و شهرستان برای حل مشکل آب‌های سطحی و فاضلاب بندر امام تلاش می‌کنند و تاکنون چندین جلسه در استان و خود بندر امام برگزار کرده و مشکلات را پیگیری کرده‌ایم.

گفتنی است یکی از مصوبات مهم این نشست، اختصاص تعدادی پمپ جدید به آبفای بندر امام بود که در هنگام اضطرار و بارندگی، مورد استفاده قرار گیرند.