اعزام گرو‌ه‌های واکنش سریع دامپزشکی/ احتمال شیوع بیماری‌های مشترک در مناطق زلزله‌زده خوزستان است

مدیرکل دامپزشکی خوزستان از اعزام اکیپ‌های واکنش سریع به مناطق زلزله‌زده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خورنا، دکتر مصطفی کنارکوهی مدیرکل دامپزشکی خوزستان با بیان این‌که گروه‌های واکنش سریع دامپزشکی در اولین ساعات به مناطق زلزله‌زده شهرستان اندیکا اعزام شدند، اظهار کرد: این گروه‌ها نسبت به واکسیناسیون دام‌های موجود به منظور پیشگیری از بروز بیماری‌های واگیر دامی و بیماری‌های مشترک و نظارت بر دفن بهداشتی لاشه دام‌های تلف‌شده اقدام می‌کنند.

وی افزود: اداره‌کل دامپزشکی تمام توان و امکانات خود را برای کمک به مردم مناطق زلزله‌زده در حوزه حفاظت از سرمایه‌های دامی باقیمانده و پیشگیری از شیوع بیماری‌های مشترک و واگیر دامی در این مناطق به کار خواهد گرفت.

کنارکوهی بررسی تعداد تلفات دامی و دفن بهداشتی دام‌های تلف‌شده را از جمله اقدامات این گروه‌ها برشمرد و گفت: برای جلوگیری از آسیب‌های زیست محیطی و ابتلا به بیماری‌های مشترک، تمامی لاشه‌ها در مکانی مناسب و به صورت بهداشتی مطابق با دستور العمل‌های سازمان دامپزشکی کشور مدفون می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط توپوگرافی خاص منطقه از لحاظ دشواری، همچنان گروه‌های واکنش سریع دامپزشکی استان خوزستان و شهرستان اندیکا در حال ارائه خدمات هستند. با توجه به احتمال شیوع بیماری‌های مشترک در این مناطق نیز اقدامات کنترلی و پیشگیری از قبیل واکسیناسیون، سم‌پاشی و رصد و پایش بیماری‌ها در حال اجرا است.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان با تاکید بر لزوم امدادرسانی فوری به مناطق زلزله‌زده در حوزه دامپزشکی برای پیشگیری از شیوع بیماری‌های مختلف، بیان کرد: در پی ایجاد شرایط ویژه و کاهش سطح بهداشت در مناطق متاثر از زلزله، احتمال وقوع بیماری‌های دامی افزایش می‌یابد که در این راستا گروه‌های واکنش سریع دامپزشکی استان خوزستان نسبت به واکسینه کردن دام‌های سبک و سنگین در مناطق زلزله‌زده علیه بیماری‌های بروسلوز، لمپی اسکین، طاعون نشخوارکنندگان کوچک و آبله مطابق با دستورالعمل‌های مدیریت بحران دامپزشکی استان خوزستان در دستور کار  قرار دارند.

وی در پایان افزود: همکاری با گروه‌های دامپزشکی و استفاده از توان نظارتی کارشنان دامپزشکی برای دفن بهداشتی لاشه‌های و ضدعفونی دامداری‌ها، آغل‌ها و واکسیناسیون دام‌ها مورد تاکید است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *