آغاز بارندگی از شنبه در خوزستان / بارش‌ها تا یکشنبه ادامه دارد

خورنا: مدیرکل هواشناسی استان خوزستان از آغاز بارش‌های باران در شهرهای خوزستان خبر داد و گفت: شنبه و یکشنبه شهرهای استان بارانی‌ست.

مسعود دهملایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوشتر اظهار داشت: از فردا ظهر به بعد با نفوذ سیستم کم فشار به منطقه شاهد افزایش ابر و در روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده بارش باران را در استان خواهیم داشت.

وی با اشاره به شرایط آب و هوایی در شهرهای ساحلی خوزستان خاطرنشان کرد: روز شنبه بادهای شدید در استان باعث مواج شدن خلیج فارس خواهد شد که مسائل ایمنی در این باره باید مدنظر قرار گیرد.

مدیرکل هواشناسی استان خوزستان با اشاره به شرایط جوی استان تاکید کرد: آسمان استان صاف تا قسمتی ابری در پاره‌ای نقاط به ویژه مناطق غربی و مرکزی با گرد و غبار محلی همراه خواهد بود.

وی اضافه کرد: وضعیت هوا، صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی جهت باد، شمال غربی سرعت باد، ۱۰ تا ۳۰ کیلومتر در ساعت، ماکزیمم سرعت باد ۴۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر خواهد بود.

دهملایی در پایان بیان کرد: در شبانه روز گذشته آبادان با ۲۵.۳ و ایذه با ۲.۷ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنکترین نقاط گزارش شده‌اند و حداکثر دمای اهواز به ۲۵ و حداقل به ۱۰ درجه سانتیگراد خواهد رسید.