رئیس پلیس خوزستان خبر داد:

افزایش ۲۴ درصدی کشفیات مواد مخدر در خوزستان

فرمانده انتظامی خوزستان از افزایش 24 درصدی کشفیات مواد مخدر در 6 ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش خورنا سردار “سید محمد صالحی” در مراسم صبحگاه عمومی که به مناسبت هفته ناجا برگزار شد، ضمن تبریک و تهنیت هفته نیروی انتظامی به تمامی همکاران تلاش‌گر، مجاهدان فی سبیل الله و خانواده‌های محترم و صبورشان، اظهار داشت: این هفته فرصت مغتنمی برای ارائه و نمایش قابلیت‌های ناجا به جامعه و همچنین جلب مشارکت‌های عمومی در برقراری نظم و امنیت و تجلیل از مجاهدانی است که امنیت، آرامش و اقتدار ایران اسلامی مرهون تلاش ها و ایثارگری‌های بی‌وقفه و شبانه‌روزی آنان است .

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران چشم انداز سالانه خود را در قالب چند مفهوم ترکیبی و متناسب با شرایط روز انتخاب و به عنوان یک محور و مسیر روشن در قالب شعار سال برای خدمت‌رسانی به آحاد جامعه معرفی می کند، افزود: در سال جاری شعار “پلیس هوشمند، امنیت پایدار” سرلوحه و در دستور کار ناجا قرار گرفته است.

فرمانده انتظامی استان خوزستان با اشاره به اینکه برای رسیدن به پلیس در تراز انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب به مولفه‌هایی نیاز داریم که یکی از آنها هوشمندسازی است، عنوان داشت: هوشمندسازی تامین امنیت، تحکیم نظم و اجرای قانون و عدالت از مهمترین مولفه‌های ثبات و سلامت نظام اجتماعی و سیاسی است.

وی ادامه داد: “پلیس هوشمند، امنیت پایدار” برگرفته از فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است که می‌فرمایند مردم می‌خواهند ناجا قوی و مقتدر باشد هوشمند و پیچیده باشد، پلیس هوشمند در ارتقای رضایتمندی شهروندان بسیار تاثیرگذار است .

سردار صالحی عنوان داشت: همانگونه که سردار “اشتری” فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در خصوص تاثیر هوشمند سازی بر پلیس‌های تخصصی، گفت: در مجموعه عظیم نیروی انتظامی با وجود ماموریت‌های بسیار می طلبد که در ارائه خدمات به مردم تحول ایجاد کرد و خدمت رسانی را با سرعت و دقت بیشتر و بهره‌برداری از فناوری‌های روز ارائه دهد.
وی با بیان اینکه برای هوشمندسازی باید مولفه‌هایی را در نظر بگیریم اظهار داشت: در کنار هوشمند‌سازی، چابک‌سازی و مقتدر سازی از راهبردهای اصلی پلیس است، از این رو ارتقای سطح آموزش همکاران یکی از راه‌های رسیدن به هوشمند سازی می باشد.

فرمانده انتظامی استان خوزستان به خدمات پلیس در شرایط شیوع ویروس منحوس کرونا اشاره کرد و گفت: کارکنان فرماندهی انتظامی استان خوزستان تمامی ظرفیت درمانی و بیمارستانی خود را برای ارائه خدمت به مردم عزیز در اختیار متولیان امر قرار داده و در زمینه فاصله‌گذاری اجتماعی، کنترل تردد ها و سفرها و مقابله قاطع با سوداگران و احتکار کنندگان اقلام بهداشتی و درمانی همکاری و حضور فعال داشتند.

وی افزود: در خصوص مشکلات و بی نظمی‌هایی که در طی ماه‌های اخیر در استان خوزستان داشتیم با برخورد قاطعانه با هنجارشکنان تلاش شد رضایتمندی و احساس امنیت در جامعه افزایش یابد تا ناامن کنندگان محیط زندگی و کسب و کار مردم پیام اقتدار و قاطعیت نظام را به درستی دریافت کنند.

سردار صالحی در ادامه به آمار و عملکرد مجموعه فرماندهی انتظامی استان خوزستان در ۶ ماه نخست سال جاری اشاره کرد و عنوان داشت: در حوزه برخورد با قاچاقچیان و سوداگران مرگ با اجرای طرح‌های مختلف کنترل محورهای مواصلاتی و پاکسازی نقاط آلوده و جرم‌خیز در سطح استان خوزستان بحمدالله با همت و تلاش همکارانم، کشفیات مواد مخدر در مقایسه با سال گذشته ۲۴ درصد افزایش یابد.

وی افزود: در برخورد با دارندگان و قاچاقچیان سلاح و مهمات در نیمسال اول ۱۴۰۰ در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته ۲۴ درصد افزایش کشفیات در حوزه سلاح‌های جنگی داشته ایم و همچنین در حوزه قاچاق کالا و ارز به لحاظ محاسبه ارزش ریالی ۱۱۵ درصد افزایش داشته است .

فرمانده انتظامی استان خوزستان بیان داشت: در راستای مقابله با اشرار و قاچاقچیان در مرزها، همکاران ما در مجموعه مرزبانی خوزستان تلاش‌ها و مجاهدت‌های بسیاری داشتند به نحوی که در ماه‌های اخیر شهدای عزیزی از مجموعه فرماندهی مرزبانی در راه حفظ و حراست از مرزها تقدیم کردیم.

سردار صالحی در پایان خاطر نشان کرد: از تلاش‌ها و مجاهدت‌های همه همکاران خدوم ناجا و تعامل و همکاری بسیار خوب ریاست و اعضای محترم شورای تامین، رئیس کل دادگستری استان، اداره کل اطلاعات، سپاه پاسداران و همه عزیزانی که در اجرای مأموریت‌ها ما را یاری کردند، صمیمانه تقدیر و تشکر ویژه‌ای داشته باشم.