بیش از ۲ هزار تن خرما از نخلداران آبادانی خریداری شد

مدیر جهاد کشاورزی آبادان گفت: ۲ هزار و ۱۵۰ تن خرما از ابتدای خرید تضمینی این محصول تاکنون از نخلداران شهرستان آبادان خریداری و در انبارها نگهداری شد.

به گزارش خبرگزاری خورنا، حسن دشتی نژاد مدیر جهاد کشاورزی آبادان اظهار کرد: از این میزان خرمای خریداری شده هزار و ۸۰۰ تن خرمای درجه ۲، ۵۰ تن خرمای درجه یک و بقیه نیز خرمای درجه سه است.

دشتی نژاد ادامه داد: مرکز سردخانه پنج مهر آبادان با ظرفیت ۲ هزار تن برای خریداری خرما در نظر گرفته شده بود که ظرفیت این مرکز اکنون تکمیل شده است.

وی در ادامه گفت: با همکاری گمرک اروندکنار یک سوله با ظرفیت هزار تن و همچنین با همکاری سازمان منطقه آزاد اروند نیز نمایشگاه بین المللی این سازمان برای خرید خرمای تضمینی نخلداران آبادانی در نظر گرفته شد.

مدیر جهاد کشاورزی آبادان گفت: با خرید تضمینی خرما در کنار نخلداران شهرستان آبادان خواهیم بود و مطمئن باشند که محصول آنها روی زمین نخواهد ماند، پیش‌بینی می‌شود امسال پنج هزار تن خرما از نخلستان‌های آبادان خریداری شود که ۲ هزار تن آن از نوع استعمران است.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان آبادان دارای ۱۳ هزار هکتار نخلستان با ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار اصله نخل است که از این سطح ۱۲ هزار هکتار آن بارور و یک هزار هکتار آن غیربارور هستند.

دشتی نژاد در پایان افزود: ️خرما دارای بیشترین ارزش افزوده در بین محصولات کشاورزی خوزستان است.امسال پیش بینی شده حدود ۸۵هزار تن خرما از نخیلات خوزستان به ارزش ۱۰۰میلیون دلار پس از بسته بندی به خارج صادر شود.

خرید خرما در خوزستان از نیمه شهریور آغاز  و تا پایان مهر ادامه دارد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *