نشست خبری سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان گتوند به مناسبت هفته دامپزشکی

 

همزمان با هفته دامپزشکی نشست خبری سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان گتوند با حضور خبرنگاران رسانه های مختلف خبری در محل این اداره برگزار گردید .

 

هادی احمدفخرالدین در این نشست خبری ضمن تبریک و گرامیداشت هفته دامپزشکی و ۱۴ مهر ماه روز ملی دامپزشکی به ارائه گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های این اداره در راستای ارتقاء سطح سلامت و امنیت غذایی جامعه اشاره کرد.

 

احمد فخرالدین گفت : حفظ سرمایه های دام ، طیور ، تأمین سلامت و امنیت غذایی عموم مردم از طریق تامین سلامت دام و فرآورده های خام دامی و مبارزه با بیماری‌های دامی مشترک میان انسان و دام را وظیفه اصلی دامپزشکی برشمرد.

 

وی با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این اداره در طول شش ماهه اول سال جاری افزود : طی این مدت بیش از ۲۴۰ هزار راس دام سبک و سنگین روستایی و عشایری علیه بیماری های مختلف دامی و مشترک میان انسان و دام و بیش از ۴۰ هزار قطعه طیور بومی علیه بیماری های طیور مایه‌کوبی شد . همچنین مراقبت های فعال و مستمر پایش و مراقبت بیماری از کلیه واحد های دامی روستایی و عشایری و مراکز پرورش نیمچه گوشتی نیز اشاره نمود.

 

سرپرست اداره دامپزشکی گتوند با بیان عملکرد حوزه نظارت بهداشتی بر فرآورده های خام دامی بیان داشت : بیش از ۳۱۰۰ راس دام سبک و سنگین در کشتارگاه دام این شهرستان ذبح و پس از طی فرایند نظارت بهداشتی و شرعی دامپزشکی بیش از ۱۳۹ تن گوشت قرمز استحصالی در چرخه مصرف انسانی وارد شده است ایشان یادآور شد در این مدت بیش از ۵۵۰ مورد عملیات بازرسی بهداشتی از مراکز تهیه توزیع و فروش فرآورده های خام دامی صورت گرفت .

 

هادی احمد فخرالدین سرپرست اداره دامپزشکی گتوند در پایان از مردم خواست جهت تامین هرگونه فرآورده های خام دامی صرفاً از مراکز مجاز و معتبر تهیه توزیع و فروش اقدام نمایند در ضمن به برچسب مشخصات فراورده که شامل تاریخ تولید و انقضا کد دامپزشکی محصول می باشد دقت کنند تا محصولی سالم را خریداری نمایند و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک یا تخلفات بهداشتی مراتب را سریعاً با شماره تماس ۰۶۱۳۶۳۲۴۹۴۰ یا سامانه ۱۵۱۲ دامپزشکی اطلاعات دهند.

منبع