تسریع روند واکسیناسیون دانش آموزان شهرستان بندرماهشهر علیه ویروس کرونا با حضور ۲۰ تیم بهداشتی تزریق واکسن در مدارس

معاون بهداشت و رئیس مرکز بهداشت شهرستان بندرماهشهر از حضور مدافعان سلامت در مدارس این شهرستان جهت واکسینه نمودن دانش آموزان علیه بیماری کرونا خبر داد.

صالح بهمئی درگفت و گو با خبرنگار خورنا اظهار کرد: از روز دوشنبه (۱۲ مهرماه ۱۴۰۰) علاوه بر پذیرش دانش آموزان در مراکز تجمیعی واکسیناسیون ، مدافعان سلامت در قالب ۲۰ تیم بهداشتی با حضور در مدارس سطح شهرستان بندرماهشهر، روند واکسیناسیون دانش آموزان را بر علیه ویروس کرونا سرعت بخشیدند.

وی با اشاره به برنامه ریزی قبلی در راستای اجرای واکسیناسیون در همه مدارس گفت: طی هماهنگی که با روسای ادارات آموزش و پرورش بندرماهشهر و بندر امام خمینی( ره)به عمل آمد و طبق دعوت مدیران مدارس از اولیا و دانش آموزان برای حضور در مدرسه جهت دریافت واکسن کرونا، دانش آموزان پس از حضور در مدارس توسط مدافعان سلامت مستقر در محل، واکسینه شدند.

بهمئی افزود: بالغ بر ۲۶ هزار دانش آموز واجد شرایط تزریق واکسن در دوره های متوسطه اول و دوم مدارس شهرستان در گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال قرار دارند، که تاکنون با توجه به استقبال خوب برخی از دانش آموزان و اولیای آنان، تعداد ۴ هزار و ۵۰۰ نفر از این عزیزان بر علیه ویروس کرونا واکسینه شده اند.

معاون بهداشت شبکه بهداشت و درمان در پایان تصریح کرد: با توجه به تاثیر واکسیناسیون در کاهش شیوع ویروس کرونا و مرگ و میر ناشی از آن و همچنین برای اینکه دانش‌آموزان بتوانند در آینده نزدیک در مدارس حاضر شوند و آموزش حضوری ازسر گرفته شود لازم است که هر چه سریع تر واکسن خود را دریافت کنند لذا از خانواده‌ها انتظار داریم که نسبت به واکسیناسیون فرزندان خود اقدام کرده و این موضوع را مهم تلقی کنند.