رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز عنوان کرد:

۱۲ شهر خوزستان در شرایط نارنجی کرونا/وضعیت واکسیناسیون کارمندان استعلام شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: بر اساس آخرین رنگ بندی ۱۲ شهرستان خوزستان نارنجی، ۶ شهرستان زرد و ۹ شهرستان در وضعیت آبی کرونا قرار دارند.

به گزارش خورنا دکتر فرهاد ابول نژادیان امروز شنبه ۱۰ مهر در نشست ستاد مقابله با کرونا خوزستان با بیان این خبر اظهار کرد: روند نزولی بستری بیماران در استان همچنان ادامه دارد به گونه ای که اکنون ۸۲۱ بیمار بیمار بستری در استان داریم که ۵۱۵ نفر در بخش های عادی و ۳۰۶ نفر در بخش های ویژه هستند.

وی عنوان کرد: تا تاریخ ۸ مهر، ۲ میلیون و ۷۸۳ هزار دز واکسن در استان تزریق شده که بیش از یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر معادل ۵۴ درصد تنها دز اول و ۹۵۰ هزار نفر معادل ۲۹ درصد، ۲ دز واکسن زده اند. از مردم خواهش می کنم که هر چه سریع تر نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیان کرد: در هفته منتهی به ۹ مهرماه کل موارد بیماری ۲۹.۴ درصد کاهش یافته، موارد بستری ۳۸ درصد و موارد فوت ۳۸ درصد کاهشی بوده است. موارد بیماری در همه شهرستان های استان به جز شوشتر منفی است. موارد بیماری در شهرستان شوشهر ۲۵ درصد نسبت به هفته قبل افزایش پیدا کرده است که میبایست به این موضوع توجه جدی شود.

ابول نژادیان یادآوری کرد: عدم استقبال دانش آموزان از واکسیناسیون، باعث شده که آمار ما از کشور عقب تر باشد. تاکنون تنها ۱۰.۵ درصد دانش آموزان استان از واکسیناسیون استقبال کردند که لازم است اداره کل آموزش و پرورش استان پیگیر این موضوع شود.

وی تصریح کرد: ما قریب به یک میلیون دانش آموز در استان داریم که باید هر چه سریع تر واکسیناسیون آنها انجام شود. در رده سن ۱۵ تا ۱۷ سال، ۱۵ درصد دانش آموزان استان واکسن زدند که آمار پایینی است لذا خواهش می کنم که زنگ واکسیناسیون در استان هر چه سریع تر به صدا درآید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز افزود: البته ما آمادگی داریم که با همکاری آموزش و پرورش، تمام دانش آموزان را در همان مدارس واکسینه کنیم.

ابول نژادیان خبر داد: شهرستان های دهدز و بهبهان به ترتیب با ۷۸ و ۷۷ درصد بالاترین جمعیت خود را واکسینه کردند. همچنین اهواز شرق ۷۴ درصد، اهواز غرب ۶۶ درصد، اندیمشک ۶۵ درصد، آغاجاری ۶۵ درصد، گتوند ۴۹ درصد، آبادان ۵۸ درصد، امیدیه ۶۰ درصد، هندیجان ۶۱ درصد و رامهرمز ۶۲ درصد جمعیت خود را حداقل یک دز واکسینه کردند.

وی در پایان گفت: از ادارات درخواست داریم وضعیت واکسیناسیون کارمندان خود را از دانشگاه علوم پزشکی استعلام کنند.